Newbie, ff voorstellen

Altijd leuk om ervaringen te delen en de lijst “where to go” nog weer langer te maken.
Ben nu 58 jr en kan terug kijken op mooie reizen; keuze van bestemmingen was altijd een mix van interesses (geschiedenis, fotografie, luchtvaart) met varieriende prioriteiten en wat aanvaardbaar was voor gezin cq partner.
Nooit een backpacker geweest. De lijst van exotische bestemmingen (t.o.v. Westerse culturen) had wat langer mogen zijn van mij.
Nu (weer) in een fase dat ik zoek naar andere manieren van reizen en/of bestemmingen. Bv zoiets als de TME Moscow-Bejing.
Maar fotografie is altijd ‘first & foremost’ een onderwerp: zonder camera zou ik niet reizen.
Een impressie is te zien op:

Ik heb geen baan in de reisindustrie, noch commerciele belangen voor mijn fotografie.

Welkom op wereldwijzer en welkom op het fotografieforum!

Wat ontzettend leuk dat je website terug gaat naar 1977, in dat jaar moest ik nog geboren worden :wink: Wat is er veel veranderd sindsdien, ook op het gebied van fotografie. Heb je al je oude negatieven en foto’s inmiddels gescand?

Het scannen van negatieven is me te veel werk, ik heb wel een goede flatbedscanner (Epson V500) en nadat ik de foto’s gescand heb behandel ik ze in Photoshop, daarmee kom je een heel eind.
Recent is mijn moeder overleden, mijn vader ging haar voor in 2008. Het reisgen heb ik van hun en nu ben ik bezig om van elke reis van hun een aantal foto’s uit het album te scannen en met oude foto’s van mijn grootouders een groot fotoboek te maken als familie document. Dan kunnen die 40+ albums in de stort. Aangezien ik al bijna 20 Hema groot formaat albums van mijn eigen reizen heb gemaakt kan ik daar ook leuk mee uit de voeten.
Vwb mijn website moet ik mijn reisfoto’s nog eens bekijken want sommige foto’s kunnen met huidige bandbreedte wel op groter formaat.
Volgende winter ga ik waarschijnlijke mijn eigen vakantie albums omzetten middels scannen naar groot formaat Hema boeken.
Houd me van de straat:koffie:

Mooi voornemen om oude foto’s te scannen!

Ik ben ooit begonnen met het scannen van negatieven van een aantal reizen, maar aangezien het een saai en tijdrovend werkje is ben ik daar mee gestopt. Als ik ooit nog eens tijd te veel heb… Mijn websites worden continu geupdate, maar toch loop ik nog steeds wat reisverhalen achter. Ook kan mijn portfolio op fotoof.nl wel weer een facelift gebruiken :slight_smile:

Ach wat is het heden anders dan het balanceren tussen geschiedenis en toekomst!