De titel zegt het eigenlijk al…een nederlands winkeltje in Leeds. Ik ben een startende ondernemer en zou graag een winkel willen openen met een breed assortiment aan nederlandse produkten/ etenswaren. En produkten uit andere wereld delen.
Alles is eigenlijk al geregeld…alleen krijg ik niet de info dat nou juist zo belangrijk voor mij is om daadwerkelijk mijn shop te openen.
Ik wil me richten op een zo’n groot mogelijk publiek, maar zou graag wel willen weten hoeveel nederlanders wonen in Leeds en omgeving.
Ik heb de ambassade en the council om info etc. gevraagd, maar deze kunnen ze mij helaas niet geven vanwege veiligheidsredenen.
Iemand enig idee? Suggesties wat er zeker in de winkel te koop moet zijn…zijn meer dan welkom!! Ik ben namenlijk bezig de produkten lijst op te stellen.
kijk anders eens op www.hyves.nl
daar is een speciale hyves voor nederlanders die in de UK wonen
en een van de onderwerpen is welk voedsel we missen uit NL
Om je klantencirkel wat breder te maken is het wellicht handig om een internetsite op te zetten waar mensen je producten ook online kunnen bestellen. Ik bedoel dr zitten redelijk wat nederlanders in London en omgeving en we missen allemaal de kroketten, erwtensoep, broodje kaas, drop etc etc
Succes,
marco
Bedankt voor je reactie! Ik dacht dus ook aan een internet site, maar ik dacht dat het ook goed zou zijn om een winkeltje in de buurt te hebben en daar dagelijks de dingen te kunnen kopen die je nodig hebt. Het kan nogal prijzig worden via het internet qua bezorgingskosten etc. Hangt er natuurlijk wel vanaf waar je woont. Ik heb zelf ook wel eens wat via het internet willen bestellen en dan betaal je intotaal toch al gauw 4 pond voor een zakje drop…inclusief de bezorgingskosten en als je meer wilt bestellen loopt dat natuurlijk op.
Maar je hebt inderdaad gelijk dat ik op die manier een breder publiek bereik. Heb inderdaad de kroketten, drop en dergelijke op mijn lijst staan. Mis ik zelf ook erg!
Heb wel het idee dat er in London meer Nederlanders zitten dan in Leeds en omgeving. Iets van 30.000. Ik zal er nog eens over nadenken.
nou eergisteren in London op de southbank queensday gevierd met een paar duizend andere nederlanders, geweldig!
En guess what, de kroketten waren binnen notime uitverkocht, de frikadelle gingen ook erg hard, en ook de stroopwafels, broodje haring, patat met mayo en chocomel.
Wel jammer dat ik er geen boerenkaas kon kopen want dat mis ik ook wel (en vers brood van de bakker…).
Dus vraag genoeg lijkt me!
succes met je winkel ennuh verzendkosten kan je best laag houden hoor als je een goede service gebruikt (dus niet het postkantoor).
Nou ik moet het maar snel ff allemaal op een rijtje zetten!! Ik heb zo te horen heel wat gemist…is voor mij al een tijd geleden kroketten etc. heerlijk.
Een Nederlandse shop in Leeds zou zeker zeer gewaardeerd worden. Als hier een website met een online bestel-functie bij komt, dan heb je zeer zeker al een paar klanten.
Zit zelf in York, redelijk in de buurt, en mis toch het Nederlandse eten wel.