Hallo,
ik wil even checken of ik dit wel goed begrepen heb! Mag je met de National Parks Pass in alle Nationale Parken gedurende een heel jaar? En wat is dan het verschil met de Eagle Pass?
Ann
Hallo,
ik wil even checken of ik dit wel goed begrepen heb! Mag je met de National Parks Pass in alle Nationale Parken gedurende een heel jaar? En wat is dan het verschil met de Eagle Pass?
Ann
National Park Pass kost 50 dollar, het verschaft je toegang tot alle National Parks (Yosemity, Grand Canyon, Arches, Bryce, etc), maar niet voor de private parken (bv Meteor Crater). Als je meer dan 3 a 4 parken aandoet haal je voordeel uit Park Pass, de afzonderlijke toegangsprijzen zitten tussen 10 tot 20 dollar. De Pass is inderdaad geldig voor een gans jaar maar is wel op naam, dus je kan hem niet doorgeven want soms word je identiteitsbewijs gevraagd. Je koop hem gewoon bij het eerste park dat je bezoekt.
De Eagle Pass ken ik niet.
Groeten, Erik
Volgens mij is de eaglepass een pas voor residents (inwoners van USA) en verschaft die behaleve vrij toegeng ook korting op campingplaatsen.
groet
Christel
Een Nationale Parken pas kost $ 50,-. Je kan de pas o.a. kopen bij elk Nationaal Park waar entreegeld wordt gevraagd. Niet overal worden creditcards geaccepteerd, zorg dus dat je voldoende contant geld bij je hebt. Het is ook mogelijk de pas te online te bestellen en thuis te laten sturen (daarvoor worden verzendkosten in rekening gebracht). Het kan enkele weken duren voordat je de pas ontvangt.
Een pas is persoonsgebonden. Als je de pas bestelt en thuis laat sturen, wordt je naam op de pas afgedrukt. Als je de pas ter plekke koopt, komt er geen naam op te staan. Op de achterkant van de pas moeten de pashouder en diens partner beiden een handtekening plaatsen; als je een park binnengaat wordt soms gecontroleerd – aan de hand van paspoort of rijbewijs – of de handtekeningen kloppen.
De National Parks Pass geeft in principe toegang tot alle plaatsen die door de NPS worden beheerd, dus zowel voor Nationale Parken, National Monuments, National Recreation Areas enzovoort.
In de meeste gevallen is de pas geldig voor één auto met inzittenden. Als je op een andere wijze een park binnengaat, bijvoorbeeld met de fiets, dan is de pas geldig voor de pashouder, diens partner, ouders en kinderen.
De pas geeft in principe alleen recht op toegang tot een park. Of je ter plaatse nog moet betalen voor andere zaken, zoals parkeergelden, het gebruik van een shuttlebus, kosten voor rondleidingen ed, hangt van het park zelf af.
De pas is ruim een jaar geldig. De geldigheidsduur vangt aan in de maand waarin de pas voor het eerst daadwerkelijk wordt gebruikt; daarna kan je de pas nog 12 volle maanden gebruiken. (Uitzondering: Elk jaar verschijnt een nieuwe parkenpas. De pas van 2005 is maximaal geldig tot en met december 2006, dus ook als je er pas in de loop van 2006 voor het eerst gebruikt van maakt.)
De National Parks Pass is alleen geldig bij de NPS. De Golden Eagle Pass kost $ 65,- en is ook geldig bij het Bureau of Land Management, de National Forest Service en de Fish and Wildlife Service. Niet overal wordt entreegeld gevraagd, het is voor veel toeristen dan ook niet nodig een Golden Eagle Pass te kopen.
Het is mogelijk een reeds gekochte National Parks Pass te laten upgraden tot Golden Eagle Pass. Tegen betaling van $ 15,- (het prijsverschil tussen beide passen) wordt dan een hologramsticker op je National Parks Pass geplakt.
Greetz, Obsolium
www.case23.com