Wie kan mij antwoord geven op volgende vr(a)ag(en):
hoe ver is de afstand van Napels airport naar het centrum van Napels?
hoe ver is de afstand van Napels airport naar het station van Napels?
hoe is rijden in Italie?
Groetjes Man van Bettine
Wie kan mij antwoord geven op volgende vr(a)ag(en):
hoe ver is de afstand van Napels airport naar het centrum van Napels?
hoe ver is de afstand van Napels airport naar het station van Napels?
hoe is rijden in Italie?
Groetjes Man van Bettine
Hallo Bettine en Man-van-Bettine,
Voor vervoer vanaf het vliegveld in Napels naar het centrum zijn er twee mogelijkheden:
De taxi’s staan bij de uitgang van de aankomsthal van het vliegveld. Een taxi naar het centrum kost ongeveer 20-25 euro. Let op, de taxichauffeur zijn gehaaide kerels en willen je zeker meer laten betalen. Belangrijk is dat ze de taximeter gebruiken, hoewel als je Napels niet kent ze toch om kunnen rijden. Je kunt ook een prijs afspreken, voor 25 euro doen ze het zeker. Zorg er in ieder geval voor dat je altijd van te voren laat merken dat je bij de les bent door te vragen hoeveel te kost.
In Napels is er een direct busverbinding tussen Vliegveld, station en haven. Deze verbinding is de beste bus die je kunt nemen naar het centrum en kost drie euro. Kaartjes koop je in de bus. Zoek van te voren goed uit waar je moet zijn in de stad want de haven ligt dichter bij het centrum dan het centraal station!
Voor een bezoek aan Napels stad kun je beter geen auto huren. Het openbaar vervoer is prima geschikt voor een stadsbezoek. Met de auto bevind je je midden in het chaos en bovendien is parkeren duur.
Mocht je meer willen weten dan kun je me ook mailen op [EMAIL=“cjlenders@infinito.it”]cjlenders@infinito.it of via hotmail/MSN [EMAIL=“cjlenders@hotmail.com”]cjlenders@hotmail.com. Ik verhuur bovendien appartementen & Bed & Breakfast in de stad en aan de Amalfikust, Capri, Ischia, Sorrento etc. Dus ook voor advies t.a.v.accommodatie in de Golf van Napels kun je me emailen.
Vriendelijke groeten,
Chris Lenders
Napels