Naar Krakau...

Hallo, mijn naam is Dick de Vries. Ik heb mijn Poolse verloofde in Krakau leren kennen, en wil mij daar begin volgend jaar voor vijf jaar vestigen. Via deze site probeer ik te achterhalen wat handig en verstandig is om dit mogelijk te maken. De bedoeling is om na vijf jaar terug te keren naar Nederland. Tevens wil ik onderzoeken wat de mogelijkheden zijn qua werk en inkomen.
Ik ben een zeer ervaren manager, CEO van een beursgenoteerde onderneming, vier statutaire directiefuncties, en vijftien jaar mede beleidsbepalend voor de warenhuizen van Vroom & Dreesmann. Specifiek in Retail en Vastgoed.
Spreek vier talen en ben geboren Amsterdammer.

Hoi Dick welkom op wereldswijzer!
Nou qua afstand met Nederland is Krakau maar 2 uurtjes vliegen,dus dat zit wel snor.
Wat betreft wonen,Europeanen mogen tot drie maanden in Polen blijven voor ze een verblijfsvergunning moeten aanvragen. Na die maanden moet je je gaan inschrijven in de gemeente waar je woont. Als je vijf jaar in Polen woont, zal je het recht hebben om er permanent te blijven.
Je kan online een job gaan zoeken, in kranten, of via een rekruteringskantoor of een openbaar arbeidsbureau. Je solliciteert door je CV en een motivatiebrief op te sturen.
Indien je nog op zoek bent naar meer informatie,dan kan je altijd een berichtje posten op het Polen Forum hier op wereldwijzer.
Succ6 nog met je toekomstplannen,Dick!
groet,georgessiam.