Naar De Katholieke Kerk Op Djerba

Wat ik nog niet gelezen heb is deze tip.Wanneer ik op Djerba ben kan ik zondags ook gewoon naar de kerk.Er is in HOumt Souk namelijk een katholieke kerk.Elke zondag om half 10 een mis in verschillende talen:Frans,duits,pools,italiaans.Er zijn misboekjes in wel 8 verschillende talen:latijn,frans,portugees,engels,italiaans,spaans,duits en nederlands.

Het is heel byzonder deze mis bij te wonen omdat je dan beseft dat God voor allen is.Men zingt in eigen taal mee.Heel byzondere ervaring en het geeft je een gevoel van saamhorigheid dat zoveel nationaliteiten hier samen zijn.het is een piepklein kerkje.De oorspronkelijke kerk is niet meer als zodanig in gebruik.Nu moet je in een zijstraat en na een stenen trap een kleine ruimte betreden.Maar niets doet af van het gezegend gevoel wat je na de mis hebt.
Het adres: 2,rue de l’Eglise-Houmt Souk

Sonya

Een mis mee maken in bovengenoemd kerkje is werkelijk heel goed.De priester en nonnen verzorgen het allemaal erg goed.Geen gelikte glans wat je hier in het westen vind maar puur.Je bent terug naar basic maar je ervaart het als erg belangerijk en je dag Houmt Souk kan zeker niet meer stuk.Na de mis zijn we na een korte wandeling door de smalle straatjes op een terras neer geplofd en hebben genoten van de bedrijvigheid van de plaatselijke bevolking.Daarna zijn we naar het museum geweest waar je goed uitleg krijgt.Daarna een siesta gehouden op een van de bankjes die Houmt Souk rijk is.Onderweg hadden we wat lekkers gekocht en een grote fles water.Tegen 2 uur zijn we richting vissershaven gaan lopen en hebben daar aan de waterkant heerlijk genoten van de koele bries en bij een piepklein tentje wat gegeten en gedronken.Verder bij Restaurant Haroun de boot bekeken.Ondertussen zag je uit alle windrichtingen de marktkooplui aan komen.Om 4 uur zijn we gaan struinen over de lybische markt.
Moe en voldaan richting huis.Ja die mis was een goed begin van een tevreden dag.Zondag in Houmt Souk ik zou het zo weer over willen doen.
Jack