Mooie autoroute van omgeving Bratislava naar omgeving Praag.

Dag allemaal,

Wij (mijn vrouw en ik) willen dit jaar (mei/juni) een rondreis maken door oost-europa. Reis gaat via Duitsland, Oostenrijk, Slovenië, Hongarije, Slowakije, Tsjechië en via oost-Duitsland weer terug naar Nederland. Nu ben ik geïnteresseerd in een mooie autoroute vanuit Noordoost Hongarije (driehoek Hongarije, Roemenië en Slowakije, omgeving Miskolc) naar Slowakije ( omgeving Presov) en omgeving Presow naar Tsjechië (richting Praag). Liefst zo weinig mogelijk snelweg.
Wie heeft informatie?
Ben zeer benieuwd.

Tiny

Dat is nog een flink stuk, wat vrij snel (en inderdaad saai) kan of een mooie route. Als je via Brno wil rijden, wat denk ik wel ongeveer de bedoeling is zou ik de weg richting Olomouc pakken, dat kan via Tisnov, wat eigenlijk wel leuk is, maar er is een directere route die je kunt nemen. Vervolgens zou ik Kostelec, Hradec, Jicin pakken en het berggebied rijden. Mocht je de bergen heel mooi vinden dan zou je nog wat verder om kunnen rijden via Trutnov. Daarna kun je vanaf Turnov de snelweg naar Praag nemen. Want de slingerwegen vanaf daar zijn niet meer zo heel interessant, en kosten alleen maar tijd. In de bohemen kom je ook nog voldoende schitterende kastelen tegen om te bezoeken, die zijn zeker de moeite waard, en een stuk minder toeristisch dan de Praagse regio. Het eten is er ook nog een stuk lekkerder :wink:

Leuke rondreis, denk aan de vignetten!

Mooie route…

De enige keer dat ik naar Bratislava ga is als ik naar mijn schoonmoeder wordt gestuurd. Probeer de heenreis normaal te rijden (zo langzaam mogelijk) en de terugweg zo snel als mogelijk.

Ik volg zelf altijd de D1 en de D2. Als je een beetje (durft) door te rijden doe je er nog geen 2.5 uur over :dag: