Mobiele telefoon / smsen India

Hoi!

Ik vertrek medio december naar India - Mumbai en Goa - en vroeg me af hoe het zit met bellen / smsen met je mobiele telefoon! Welke mobiel moet je hebben en gaat bellen/smsen naar Nederland prima? Ben ook nieuwsgierig naar de kosten.

Hoor het graag, thanks!!
Lizzi

Ik zou zelf dus nooit mobiel vanuit India bellen en ook niet vanuit een hotel. Ga naar één van de vele STD/ISD kantoortjes. Ze zijn te herkennen aan de gele ondergrond waar dan weer STD/ISD op staat. Daar kun je het goedkoopst naar Nederland bellen met een teller. Zodra je contact hebt gaat de teller lopen en kun je zien hoeveel roepies je moet betalen. Echter daar zit nogal wat verschil in. Meestal kost het 20-25 Rs per minuut, maar uitschieters naar beneden kom je ook tegen. Vraag het van te voren, krijg je ook geen verassingen. Mailen ook daar heb je veel kantoortjes voor. Doe het niet in hotels of vraag het tarief. Normaal is ca. 10 -20 Rs per half uur in steden tot 50 Rs per half uur op het platteland.

Hai!
Ik heb een Indiase sim-kaart gekocht hier, betaal maar Rs.9,5 per minuut om naar Nederland te bellen en Rs.5 (1 euro is nu ong. Rs.65) om te smsen… Jammergenoeg kan ik geen smsjes ontvangen vanuit NL, maar sommige anderen met een Indiase mobiel kunnen dat wel…
Het is altijd handig om bereikbaar te zijn en veeeel goedkoper dan je NL-se nr!
Groetjes