Hoop dat één van jullie (meerdere is ook goed natuurlijk) mij een antwoord kan geven op de volgende vraag.
Heb even geinformeerd wat bellen naar Nederland kost vanuit Cuba en vind
€5,- per minuut toch wel een beetje veel…
Ned- Cuba is €1,30 per min
Nu zag ik op de telecallback site waarop vermeld wordt dat je dan eerst een nummer in Ned moet bellen en vervolgens teruggebeld wordt.
Je stort dan eerst een beltegoed en kunt vervolgens vanuit Cuba voor ong € 1,20 per min bellen.
Èn… bevalt het een beetje om daar te wonen?
Heb inmiddels aardig wat gelezen en ook sites en blogs
gevonden en zoals ik het nu zie, uiteraard zonder enige
persoonlijke ervaring, lijkt het me wel wat om daar te wonen.
Afgezien van de persoonlijke vrijheid,in brede zin, van de
bevolking, lijkt me daar weer tegenover staan dat het leven
een stuk socialer is dan in onze kapitalistische wereld.
Even terugkomend op mijn vraag over telecallback, jij hebt zelf
geen ervaring hiermee?
Zag nl dat je zelfs voor € 0,21 kunt bellen naar Ned.
Dus als het allemaal klopt lijkt me dat voor jou ook niet verkeerd.
Heb me ingeschreven op cubaplaza, maar ben geloof ik
nog niet door de ballotage:wink:
Tis in elk geval relaxter en gezelliger dan in Nederland.
Ik heb ervaring met bellen vanuit Cuba met Trendcall en volgens mij is dat dezelfde club. Dat werkte 2 jaar geleden in elk geval niet goed.
Het zou voor mij inderdaad plezierig zijn; voor een tijdje kon ik met Etecsa de Cubaanse telefoon provider voor 1 CUC naar europa bellen maar dat is nu weer verdwenen.
Het komt nu toch wel dichtbij, maandag vertrekken we!
Heb er véél zin in!
Heb jij nog gekeken bij dat telecallbackgebeuren en weet je inmiddels of het dezelfde club is?
Nog een vraagje:
Voor de eerste twee nachten is het de bedoeling een hotel te boeken en daarna willen
we gebruik maken van de casa particolares.
Nu leek het me wel prettig om na een hele drukke week op mijn werk (tja, moet je maar niet 3 week op vakantie gaan…) en zo’n lange vlucht pffff, 2 dagen in een beetje lekker hotel wat bij te komen.
Ik kwam hotel Riviera tegen, hotel Nacional lijkt me ook prachtig maar wel wat duur, dus daar gaan we wel een kopje koffie drinken.
Het Riviera lijkt me ook leuk om zijn verleden, misschien kan ik dan fantaseren dat ik tussen de gangsters loop:-)
Maarruh… is dat wat of heb jij een beter idee?
En, als het geen impertinente vraag is, woon jij in Havana of ergens anders op Cuba?
Heb net even gekeken en Hostal Valencia ziet er ook erg leuk uit! Eten ook goed?
Santa Isabel ook, maar is nog duurder dan Nacional en Rafael kan ik niet vinden.
En ik begrijp dus dat het Riviera dus niet echt meevalt ondanks het zwembad en oceanview?
Denk ook dat oud Havanna uiteraard een stuk sfeervoller is.
En als ik nog iets voor je mee kan nemen, mits niet te groot of te zwaar:), laat het me maar weten.
Je kunt ook je eigen Nederlandse nummer nemen en deze doorschakelen naar Cuba. Kost € 0,85 per minuut. Voordeel is dat het 2 kanten werkt. Mensen uit Nederland kunnen jou altijd bellen, je bepaalt zelf of je opneemt en je kunt bellen en ophangen en terug laten bellen. In Nederland betalen ze gewoon lokaal tarief, ook van mobiel. Kijk maar op http://www.wereldnummers.nl
Eigenwijs als ik ben zelf geprobeerd. Mijn Nederlandse 020 wereldnummer doorgeschakeld naar de Belgische Ambassade in Cuba. (+53 7 204 2410). Ik kreeg keurig het antwoordapparaat.
Grapje heeft me wel 85 cent gekost :-(.
Het werkt dus wel, ook in Cuba!