Mijn reizen

Hallo allemaal,

Eigenlijk doe ik dit om me volledig te registreren, maar het is ook wel leuk om terug te kijken op mijn reizen. Ik ben nog redelijk jong, dus ik ben tot nu toe bijna altijd met mijn ouders op reis geweest, en één keer met mijn vriend. Ik kan me ook niet alles herinneren, ik sta nog op de foto tussen de bergen terwijl ik in de buggy zit als baby.

We bleven altijd in Europa en gingen meestal met de auto. Zo gingen we naar Duitsland, België, Luxemburg, Frankrijk, Zwitserland, Spanje, Italië en Oostenrijk. Oh en in Nederland hebben we ook wel gekampeerd, maar als we de kans hadden gingen we naar het buitenland. We gingen altijd naar het zuiden want mijn vader heeft altijd behoefte aan zonneschijn, maar ik wou graag naar Noorwegen of Zweden. Nu ik niet meer meega omdat ik mijn vriend dan te erg mis gaan ze deze zomer naar Noorwegen -.- Haha, nee, ik neem het ze niet kwalijk, ik ga er zelf wel een keer heen.

Naar Spanje gingen we altijd met de bus en twee jaar geleden ging mijn vader niet mee met de bus, want hij ging met de scooter. Hij ging zo’n maand eerder weg en het was leuk hem weer terug te zien in Spanje. Vorig jaar werd het nog iets extremer en hij ging met de scooter naar Kroatië, waar wij dan ook op hem wachtten. Hij maakte altijd prachtige foto’s en ik herinner hoe mijn zus altijd klaagde als we onderweg vaak stopten omdat papa een foto wilde maken. Ik wou eigenlijk mijn vader’s blog hier noemen, maar ik mag geen reclame maken las ik.

Oh, ik ging toch een keer zonder mijn ouders op vakantie, dat was met school naar Tsjechië. Mijn moeder is altijd snel bezorgd en vindt het ook eng als mijn vader een tochtje op de motor maakt, dus ze vond het ook eng als wij kinderen iets wilden doen zoals kanoën of boomklimmen. Toch vond ik dat soort dingen altijd leuk, dus ging ik met de werkweek met school naar Tsjechië, waar we gingen survivalen. Het was best uitdagend, maar toch herinner je je dat soort dingen het best, die indrukwekkende dingen.

Als ik iets heb om over te praten kan ik zo een heel verslag schrijven, ik stop er maar mee. Ik hoop dat iemand het leuk vindt om te lezen, en anders had ik in ieder geval plezier bij het schrijven.

Groetjes Marjolein

Er over schrijven is inderdaad een goede manier om bepaalde momenten of zelfs een hele reis te herleven, en daarbij hopelijk anderen te kunnen entertainen en inspireren.

In ieder geval, welkom Marjolein, en mag je nog veel meer avonturen op reis beleven. :wink: