Mijn ervaring " Maritim Pine Beach Resort " in Belek

Hoy iedereen,

Wij zijn naar Maritim Pine Beach resort -Belek- geweest van 30/6/2006 tot 12/07/2006.
Onze eerste indruk bij het oprijden van de oprij was vrij goed. Het inchecken verliep vlot en konden om 12.00 onze familiekamer betrekken.
Een soort autocaddy bracht ons en onze valiezen naar het family annex. Onze kamer met verbindingsdeur naar de kamer voor de kinderen was perfect te noemen. Onze kamer was meer dan ruim genoeg met voldoende kasten en had tevens een ruime badkamer en terras. De kinderkamer was een kopie van onze kamer maar in spiegelbeeld.
De familie-annex wordt nog bewoond door de Neckermann host, dansers van het animatieteam en enkele vooraanstaanden van het hotel. Maw er blijven niet veel familiekamers over voor de gasten.
Om naar het hoofdgebouw (zwembad-restaurant) te gaan dien je door een, met groen beschutte, tunnel te lopen. De looptijd naar het restaurant bedraagt meer dan 5 minuten wat in de hitte en meermaals per dag voor kleine kinderen lastig kan zijn. Daar tegenover staat dat je volledig afgezonderd zit en dan ook geen enkele hinder van lawaai of muziek van het hotel hebt.
Het resort bestaat eigenlijk uit twee hotels, nl Maritim resort en de Club. De Club is duidelijk aan vernieuwing toe. Bijna alle gasten van de Club gebruiken de faciliteiten van het nieuwere resort. Het resort zelf bestaat al een 5 a 6 jaar waardoor sommige zaken aan vernieuwing toe zijn. Voor een 5 sterren resort stoorde het me wel dat het ijzerwerk boven het buitenrestaurant flink wat roest vertoonde.

Doordat er tijdens onze periode enorm veel volk aanwezig was en het restaurant van het resort het aantal gasten niet meer aankon openden zij tevens het restaurant van de Club. Vroege eters (vanaf 18.30 uur) verplichten zij om naar het Club gedeelte te gaan eten. Vanaf 19.30 uur ging het restaurant van het resort open. Gezien het restaurant van de Club maar half zo gezellig was kan je vermoeden dat vele gasten misnoegd waren. Door deze regeling was het soms nogal chaotisch tijdens de piek momenten.
Het eten was goed tot zeer goed te noemen. Het eten werd tijdig bijgevuld. Tijdens de piek momenten was het wel geregeld aanschuiven geblazen.
Het ontbijt is compleet, doch miste toch het spek bij mijn eitjes.
Een glas vers geperst fruitsap kan je kopen voor 2 euro.

Het animatieteam bestaat zo maar eventjes uit 45 leden. Het animatieteam leverde prima werk overdag met sport en de gebruikelijke spelletjes. Onder het team waren ook een aantal Russische dansers waardoor 5 op de 7 dagen een dansshow te bekijken viel. Deze shows konden ons echter niet bekoren zodat wij al vlug naar de bar of naar Belek - centrum trokken.

Wat ik zeker kan appreciëren aan het resort is dat je ’s morgens geen zetels aan het zwembad hoefde te reserveren. Strand handdoeken kan je dagelijks omwisselen. Elke vrijdag is er na het eten een Beach party met wat show en vuurwerk op het strand.
Negatief was dat je dat je een halfuur diende aan te schuiven voor een ijsje. De geserveerde (droge) koeken tussen 16 en 17 uur waren, voor mij althans, niet lekker.
Ook een minder punt was dat de airco in de familie annex op sommige tijdstippen van de dag niet werkte. Doordat de airco centraal geregeld werd kregen wij onze kamer niet optimaal gekoeld.
De lakens werden tijdens onze 13 daagse verblijf tweemaal ververst. Water en bruisend water wordt dagelijks bijgevuld op de kamer. Elke kamer heeft een (gratis) kluis.

Al bij al vonden wij dit zeker geen slecht hotel maar hebben toch al voor hetzelfde geld al in mooiere hotels in Turkije vertoeft.

het feit dat zij geen spek bij je ontbijt serveren, is omdat spek van een varken wordt gemaakt. Ik heb nog nooit ergens in Turkije spek gehad bij een ontbijt!!!

Klanten van mij gaan dinsdag naar dit hotel, dus ben benieuwd wat zij er van zullen vinden!!!

x

oeps

Nee, spek in Turkije zal niet gaan, maar er waren vast andere lekkere dingen die je hier weer niet hebt.

Zal ik eens wat vertellen?

Spek is er wel.
Linda van Wiels restaurant hier in Side koopt het in bij een slagerij in Manavgat…

Groetjes,

Hans.

Pannenkoeken, Pannenkoeken Hey hey hey :smiley:

Nou, als er smorgens van die kleine dikke pannenkoeken zijn, dan heeft de kok mijn dag volledig goedgemaakt! Is juist leuk eens andere dingen te eten die je thuis niet eet !

Meent u dat nou??? Maar ook gewoon van een varken dan? Of niet?

x

haha…gelukkig dat je er spek kan kopen!!

was me al aan het bedenken wat ik anders in de andijvie stampot zou moeten doen als ik er straks woon!!

hebben ze er eigelijk wel andijvie? hans?

haha volgens mij heb ik dat weleens gegeten in mijn hotel in Turkije… Ook spinazie hebben ze!!!

x

Hou je niet van turks eten dan?? Ik niet trouwens hoor!

mmmmmmm de Turkse spinazie vind ik altijd overheerlijk !

o hou er wel van…heb het zelf graag…maar hollands vind ik ook heel lkkr…!!

Maar na alle hollandse of belgische kost vind ik het eens leuk iets anders te eten. Echte belgische boerenmaaltijd zie je mij niet eten bah ! Geef mij maar pasta, rijst gerechten, turks, chinees , thais…

alles behalve aardappels en vlees en groente is heeeeerlijk!!
Mij zie je echt genieten van al het heerlijks dat Turkije geeft!!

Van die slagerij, wist niet dat er ook 1 in Side zit(wel lekker toch af en toe iets van het varken Hans!!) er zit er ook 1 in Marmaris, om de hoek bij app Sediz!!
Maar wat wil je ook met al die toeristen, als er geld mee te verdienen valt is alles te verkrijgen heus, en das ook hier!!
:wave:

Jawel, die kleine dikke pannenkoeken werden iedere dag bij het ontbijt klaargemaakt. Spijtig, na bijna twee weken kon ik de pannenkoeken ook aflezen op mijn weegschaal.:o

hihihihihi

Nou, weet je wat het rare is bij mij ? Ik ben nu al een half jaar op dieet, gaat met ups and downs… Maar… ben ik in Turkije, val ik in 10 dagen gewoon 3 tot 4 kilo af ! En ik mag alles eten wat ik wil ! Pannenkoeken, kebab, al die andere lekkere toetjes :wink: maar volgens mn dietiste komt het door stress hier wat ik totaal niet heb in Turkije. Is de enige verklaring die ze me kan geven…

Nou, op naar Turkije dan maar ? Voor altijd ? :smiley:

Het komt omdat je in turkije van de Liefde eet… haha… Ik heb in Turkije ook nooit honger…

x

en meer beweging ewaarschijnlijk;)

ow ja, nooit aan gedacht :wink: idd, liefde zit in de maag :smiley:

En die beweging: ik durf niet zo snel meer in een lift omdat ik er al eens in heb vastgezeten in Turkije. Altijd als ik erin zit lijken ze te blokkeren. Neem ik meestal de trap ook al is het 6 verdiepingen hoog ! Ook zwemmen doe ik meer en ja wandelen en zo :wink:

Nog een geluk dat vriendlief een scooter heeft, straks word ik té mager moehahahahahaha ;):smiley: