Middelbare scholen in Alicante voor nederlands meisje van 15 jaar?

Hallo,

Ben al een tijdje niet aanwezig geweest maar hier dan nu toch een vraag van mij.
Ik zou graag in de provincie Alicante willen wonen alleen vraag ik me af of mijn dochter van 15 daar naar school kan.
Weet iemand dat ?

zover ik het weet niet messchien is intussen er 1 maar twijfel want ik ben een lange tijd geleden verhuist en moest ik wel de kinderen in spaanse school doen mijn dochter toen 9 is na 6 maanden terug gekeert na famillie (hartverscheurend)de jongste toen 3j is nu drietallig Nederl Spaans en Engels laat me iets weten als jij van iemand meer hoor groetjes succes

Hoi Hoi
Een meid van 15 is in principe volgend jaar mei klaar met school in Nederland.Waarom niet wachten?
Onze dochter is 16 maar doet een jaar over maar wij wachten totdat ze een diploma op zak heeft voor we gaan.
dat is maar een jaartje wachten.
Zoveel geduld hebben wij dan weer wel (eigenlijk niet maar we moeten wel lol).
Wij gaan ook waarschijnlijk naar die streek.
Hoe gaat julie dochter er trouwens mee om?
om te gaan emigreren.
DIe van ons vind het wel leuk en spannend. en denkt ik maak overal wel vrienden.
Groetjes Ingrid

Hallo Ingrid,

Wij hebben geen haast hoor maar mijn dochter wil het liefst al morgen naar Alicante verhuizen.
Van alle landen die ze tot nu toe gezien heeft vindt ze Spanje m.n. deze streek het leukst omdat het nog echt Spanje is en dus niet de “Torremolinos-streken”:thumbsdown:. Hier kun je terecht met je Spaans en wordt je gelukkig niet aangesproken in het Engels of erger Duits.
Enfin ik vroeg me alleen af of er al mensen zijn die daar een school voor buitenlandse kinderen hebben ontdekt.
Ik weet dat er een Lycee Francaise is, maar dan moet je wel erg goed je Frans beheersen, daar is ze nog te jong voor.
Nee we wachten wel tot de school is afgemaakt ze is net 15 geworden en gaat naar HAVO 4, bovendien wil ze daarna VWO doen.
Ik heb trouwens gehoord dat je erg moet oppassen met Nederlandse makelaars, die bakken de boter eruit qua huizenprijzen. Wij willen het liefst in de omgeving van Alicante wonen, b.v. Campello, Busot of playa San Juan.
Mocht iemand nog leuke suggesties hebben omtrent het wonen daar dan hoor ik dat graag.
groetjes,
Rachelle

Hoi Rachelle,
en andere form leden natuurlijk.
Ik heb net zon dochter hoor.liever nu dan over een jaar.(eigenwijs ding die zegt wat heb ik er aan om nu nog in vriendschappen te investeren en wat als ik een vriendje krijg).Aan de andere kant vind ze het ook doodeng om te gaan.meer de onwetendheid en ook geen spaans kunnen.
Ze wil zelf niet meer doorleren.toch twijfelt ze nog hoor.bbl opleiding al aangeboden gekregen.
wij zijn overigens wel goed met duits en engels.en spaans op dit moment maar mager.maar we hebben nog een jaar!! al ben ik misschien iets te optimistisch met van dat doe ik wel even!! (ben al bezig en vind het verschrikkelijk moeilijk)
Wij gaan in de buurt van benidorm…een beetje erom heen
naar een woning zoeken,
Kijk eens naar de spaanse makelaars sites scheelt zo veel kwa prijs.
helemaal om alicante heen heb je voor een leuke prijs al een leuk huis.( wij zoeken tussen alicante en altea in. maar dan een kleine 10 km van de kust.)
Wanneer gata het bij julie dan daadwerkelijk gebeuren?
misschien wat om die meiden elkaar te laten msnen.want als jullie in de buurt van alicante zouden gaan zitten is het natuurlijk een steenworp afstand naar ons toe straks.

Succes
hopelijk krijg je nog meerdere adviezen van scholen.

groetjes Ingrid

Hoi Ingrid,

We zijn ons eerst aan het orienteren en wat ons betreft gebeurt het pas naar haar schooltijd.
Als we een huis kopen zal het in Alicante (provincie) zijn.

groetjes
Rachelle

Wij wonen al een tijd aan de Costa Blanca en hebben goede verhalen gehoord over de internationale school in Javea. De voertaal is er engels. Maar zelf hebben we hier geen ervaring mee (geen kinderen). Succes met de emigratie!

Op http://spain.english-schools.org/ staan er 5 genoemd onder Alicante.