Midden Mexico is maandag getroffen door een zware aardbeving met een kracht van 6.0 op de schaal van Richter. De minister van Volksgezondheid gaf op hetzelfde moment net een persconferentie over de varkensgriep.
Volgens de Amerikaanse Geologische Dienst lag het epicentrum (het middelpunt van de aardbeving) in de stad Chilpancingo, ongeveer 210 kilometer ten zuidwesten van Mexico-stad. Doordat het epicentrum vijftig kilometer onder het aardoppervlak lag, was de beving zelfs in de steden Acapulco (op tachtig kilometer afstand) en in Mexico-stad voelbaar. Over het aantal slachtoffers is nog niets bekend.
Slechte tijden
Mexico lijkt de afgelopen dagen slachtoffer te zijn van een reeks nare gebeurtenissen. De afgelopen dagen zijn er bij tientallen mensen de varkensgriep geconstateerd. Ruim honderd mensen zijn overleden als gevolg van deze ziekte. Niet alleen in Mexico, maar ook in Canada, de Verenigde Staten, Nieuws-Zeeland, Groot-Brittannië en Spanje zijn er mensen getroffen door deze ziekte. De verwachting is dat het dodental verder zal oplopen.
Bron; columbusmagazine.nl
dat kon er ook nog wel bij ja 
Waren 2 doden door de aardbeving had ik ergens gelezen.
Trouwens afgelopen maandag ook nog een vliegtuig een noodlanding gemaakt en gedeeltelijk in brand gevlogen op het vliegveld van Guadalajara. Hierbij gelukkig geen slachtoffers gevallen. Is niet het weekje van Mexico.
De aardbeving hebben we wel gevoeld in Cuernavaca maar niet meer dan dat, de ondergrond in Distrito Federal is ook totaal anders.Wat de varkensgriep betreft daar maak ik me niet zo druk over.De zijn wel enkele gevallen bekend hier maar er zijn goede medicijnen zoals Tamiflu en Relenza. Waar ik me wel zorgen over maak is dat de overheid restaurants en dergelijke gesloten heeft zo kweek je paniek.
John
Nja van paniek merk ik bar weinig. Waar ik meer paniek merk is in het buitenland met hun sensatiepers. De Mexicanen vind ik er vrij rustig onder blijven. Maar dat ze de restauranten sluiten vind ik niet zo zeer slecht. Als ze die maatregelen niet zouden nemen dan krijg je ook heel het buitenland over je heen dat ze te weinig doen om verspreiding te voorkomen. En aangezien Mexico veel van het toerisme moet hebben dan kunnen we beter het maar snel en effectief oplossen dan dat het virus nog maandenlang rondzwerft. Zoals het er nu naar uitziet zijn we in Mexico over enkele dagen weer griepvrij en kan het zomerseizoen mischien nog een beetje gered worden.
Ik bedoellde ook eigenlijk de paniek in het buitenland ook het AFS haalt alle studenten uit Mexico omdat bij alarmfase 6 de grensen gesloten worden.
John