Mexico augustus 2009

Heey,

In augustus ga ik waarschijnlijk voor 2 weken naar Mexico, in de buurt van Playa del Carmen / Cancun.
Nu had ik een aantal vragen, hoop dat jullie die voor mij kunnen beantwoorden! :thumbsup:

• Wat voor weer is het precies in augustus?
  • Is augustus relatief een dure of goedkope maand in Mexico?
  • Wat zijn nu echt aanraders en afraders?
  • Nog speciale dingen waar rekening mee gehouden moet worden als je naar Mexico gaat?
  • Welke vaccinaties heb je nodig?

Alvast bedankt! :slight_smile:

Hoi Mosay,

het valt onder het orkaanseizoen, wat niet wil zeggen dat je er mee geconfranteerd gaat worden. Verder is het lekker warm tropisch weer en kan er tegen de avond wel eens een bui vallen.

Augustus valt nogt onder het hoogseizoen, maar dat merk je meer aan de reiskosten zelf.

Aanraders ligt er aan waar jullie van houden. Ik zou zeggen; Chichen Itza, Tulum, Coba, Cozumel, Merida en eventueel Xel-Ha en/of Xcaret voor een dagje zwemplezier. Dat is voor de meeste toeristen die naar PdC de lijst van highlights.

Zie punt 1

Tjah…, DTP en HepA is voor de meeste landen een aanrader, maar verder raden ze bij bv de GGD ook niet aan voor dit gebied.

Zijn er bijv. geen malariatabletten o.i.d voor nodig?
Alleen de DTP & Hepatitis A?

Wij zaten zelf te denken bij ‘bezienswaardigheden & excursies’ aan de Maya tempels, een rit te paard over het strand en misschien zwemmen met dolfijnen… Zijn deze dingen aan te raden of niet?

Malariaprofilaxe heb je m.i. voor PdC en omgeving niet nodig.

Wat zwemmen met dolfeijnen betreft, lees uab dit eens -> World Animal Protection | Wereldwijd dieren beschermen

Mayatempels zijn zeer de moeite waard, ook de minder toeristische.