Dit is misschien een heel raar onderwerp, maar momenteel heb ik mijn huidige studies (bouwkunde) onderbroken om een jaar iets anders te doen. Alles heb ik al afgezocht op het internet, en ik zie het bos niet meer door de bomen. Mijn oorspronkelijk plan was om naar Zuid-Amerika te gaan, maar daar ben ik al wat vanaf gewandeld doordat mijn liefje het niet geheel ziet zitten dat ik voor lange tijd naar een ander continent trek. Dan dacht ik aan Spanje, doordat ik graag een andere taal wil aanleren en Spaans verspreid over de gehele aardbol wordt gesproken. Maar nu twijfel ik of het land Spanje mij wel écht aanspreekt, of ik dit land enkel kies omwille van de beste oplossing voor het bovenstaande Zuid-Amerika(-probleem). Qua land spreekt Italië me veel meer aan hier in Europa. Maar wat met de Italiaanse taal? Spaans is nog relatief makkelijk aan te leren, maar hoe zit dit met het Italiaans?
Dat is dus mijn dilemma 1.
Dilemma 2. Wat kan ik in een vreemd land effectief gaan doen? Ik bedoel maar, ik heb enkel een diploma van hoger secundair onderwijs. Het is niet dat ze op mij zitten te wachten daar hé?! Nu heb ik al gekeken naar vrijwilligersprojecten, omdat ik toch in die richting moet zoeken om de kosten te beperken… maar ik heb tot nu toe nog niet echt iets gevonden dat me geheel aanspreekt. Wat ik me nu afvraag, is er iemand die iets afweet van meubelrestauratie? Ik heb totaal geen ervaring in dit, maar zou dat graag leren. Restaureren van antieke meubelen. Misschien kan ik zoiets wel doen in Italië ofzo… ik zou gewoon graag mijzelf verrijken met zoiets.
Als iemand mij een stap dichter kan brengen tot een duidelijker antwoord…
Groetjes,
Liesl