Voor degenen die binnenkort naar Montreal willen vertrekken en eerst daar wat willen werken, kan ik wellicht helpen.
Op dit moment werk ik op de klantenservice van Cirque du Soleil en men is nog geïnteresseerd in een Nederlandstalige medewerker. Het is vooral callcenterwerk, maar in een erg relaxte omgeving (geen militair regiem, wat in veel andere callcenters heerst).
Kan je mij misschien wat meer informatie geven over dit werk? Mijn Engels is redelijk, vind ik zelf. Ik heb verder geen ervaring met callcentre werk. Ik hoop dat dat geen probleem oplevert. Je mag me privémailen. Groetjes, Padma.
Een goed Engels en Frans is een pré, maar niet verplicht. Callcenterervaring is ook geen vereiste. Iedereen begint sowieso met een training van ongeveer een week (betaald), deze kan zowel in het Engels als in het Frans gegeven worden (mijn teamleider heeft al aangegeven open te staan voor de optie om mij de training te laten geven als Engels of Frans lastig is).
Het werk bestaat vooral uit het verkopen, omruilen en annuleren van kaarten, klachtenafhandeling, meedenken met klanten. Je hoeft niemand te bellen om producten aan te smeren waar ze niet op zitten te wachten.
Toegeven: salaris is geen vetpot, maar je kan er mee in ieder geval in je verblijf in Montreal van betalen (op basis van voltijd). En het bedrijf staat zeker leuk op de cv.
Het werk klinkt afwisselend. Maar wat als ik een franssprekend iemand aan de lijn krijg? Kan ik dan doorverbinden naar iemand die wel Frans kan? Je begrijpt dat mijn voorkeur uit zou gaan naar een Engelstalige training:) Ik sta wel open voor een cursus Frans, maar daar heeft je werkgever nu dus niks aan…
Ah, werkt het zo. Zou je je werkgever kunnen vragen of ik op sollicitatiegesprek mag komen? Dan kan hij beoordelen of mijn niveau van Engels voldoende is.
Ik vind het trouwens niet erg dat het inkomen geen vetpot is, ik wil gewoon wonen en werken in Canada:)