Met de motor naar Dakar nov 2012

Beste reizigers,

Ik ben op zoek naar een reisgenoot om met de motor naar Dakar, of misschien wel verder te rijden. Aanvankelijk wilde ik verder, maar dit leek me op het moment niet zo’n verstandig plan, gezien de politieke situatie.

Zelf ben ik 22, gek op reizen en erg flexibel. Australië heb ik al rondgereden, weliswaar met een auto en na deze winter in Marokko te zijn geweest, vind ik dat ik veel meer van Afrika moet gaan zien.

Momenteel zit ik qua voorbereiding goed, de motor, 'n Honda Africa Twin, is voorzien van de nodige koffers, tassen, 12v-stekker ;), en dergelijke en eigenlijk startklaar!

Mocht je ook plannen hebben die richting op te gaan, hoor ik het graag, groetjes,

Chris

Hoi Chris,

Goed plan, het staat me wel aan om zoiets te ondernemen.
echter voor dit najaar zie ik het niet meer zitten ( ik vertrek 15 september overland naar India)
Mocht het niet dit jaar niet lukken laat me iets weten kunnen we 2e helft 2013 iets afspreken.

groet josstuntpiloot

Hey Chris en Jos,

Hartstikke leuk!! Dakar stond ook op onze planning, maar er kwam een operatie tussendoor (motorongelukje). Misschien dat volgend jaar meer mogelijkheden biedt, maar Jos ik zit nog te twijfelen tussen het één en ander, maar rond die tijd wil ik ook weg en India en Nepal trekken me ook wel erg aan. Hoe ga jij over het land? Ik zou het wel gaaf vinden om een stuk met de auto te gaan, heb een oude peugeot die best nog wel een eindje kan rijden, moet alleen wel informeren wat en hoe het gaat als je verder wil met een ander vervoersmiddel. Heb geinformeerd via tiaratours, maar vind geen losse tickets naar India. Ben heel benieuwd!
Chris ik denk dat jij nog wel iemand vind hoor, alvast heel veel plezier! Wanneer had je in gedachten? Weet nog wel een hele toffe en handige gozer, maar die kan sowieso niet weg voor januari ivm werk.

Groetjes Mirjam

Sorry Chris merkte nu pas je november in de titel op.

grtjs

Hoi Mirjam,
Ik vertrek in nederland en dan via turkije, iran, pakistan, india …klaar .
en de planning is er enkele maanden over te doen.
ik ga wel ( in een of andere vorm) een reisverslag maken, als je wilt houd ik je op de hoogte.
mvg Jos

Ha Jos,

Zijn die landen nu toegankelijk? Niet te risicovol? Ben heel benieuwd en je gaat alleen? En met welk vervoersmiddel?

Groetjes

Ps kan vandaag niet meer reageren jammergenoeg

Hoi Cris,
Reug en avontuurliojk plan. Ik woon sinds 4 jaar in Marrakech en ben vaak Dakar reizigers tegengekomen in het cafe/restuarant Tizi. Ik heb er nu zelf een B&B (www.ryadaicha.com). Je bent welkom! HJe zal wel via Mauretanie gaan, want door de woestyijkn gaat alleen met een gids. Maar ook West Sahara en Mauretanie zijn geen* eenvoudige* reislanden.
Loek Hofstede

@ Jos en Mirjam: Tuurlijk ga ik ervanuit dat het in november gaat lukken, maar mocht ik het om wat voor reden uitstellen laat ik hem jullie weten! Ken iemand die net terug is na een reis met de motor naar India, alleen, en die heeft niets dan vriendelijke mensen ontmoet. Uiteraard een paar ontberingen gehad, maar zonder kom je ook niet met een goed verhaal thuis natuurlijk :wink:

@ Loek: Dankjewel voor je aanbod en wie weet kom ik bij je langs als ik in Marokko ben, ervaringen uitwisselen kan nooit kwaad en het is bovendien een goed excuus om te genieten van die verslavend lekkere thee(‘‘Moroccan Whisky’’, aldus ene Hassan :wink: ). Ik ga er inderdaad niet vanuit dat het eenvoudige landen zijn de oude Dakar-route lijkt me sowieso erg onveilig op 't moment. Ik laat hem je weten.

Groetjes,

Chris

Oke, Chris! En een goeie reis!
Loek