met de camper door Bulgarije

De bedoeling is om straks in Juli en augustus , na een tocht vanuit Hongarije,door Roemenie, tot aan de zwarte zee, terug te keren langs een
berijdbare, veilige route door Bulgarije , richting Servie .
Met een camper . Zijn er voldoende veilige campings .
Welke route nemen we best?

Ik zou eigenlijk Hongarije, Servie, Bulgarije doen en Roemenie overslaan… (en terugrijden via Bosnie) Ik weet niet of alle wegen in Servie weer open zijn, anders heb je wel een beetje dodemans rit te doen op een snelweg waarvan maar 1 helft open is, maar dat is wel te overleven ;). Je rijdt van Hongarije naar Sofia in een dag en je rijdt door prachtige geulen. Je kunt de alternatieve grensovergang bij Tompa nemen, leuke route en een stuk rustiger aangezien alles grondig (en op het dooie gemak) gecontroleerd wordt.

In Sofia en omgeving zijn geschikte campings, je kunt o.a in het gebergte van de Vitosha camperen. Sommige campings zijn primitief maar wel veilig, ook richting het strand komt dat wel goed.

Bedankt voor je reactie .Ik bekijk het nog eens grondig

Ik zou Roemenië zeker niet overslaan, van genoemde landen vind ik het toch wel het mooiste.

De weg van Varna naar Sofia is goed te doen, ik heb deze in 2010 2X gereden. Op sommige stukken waren Duitse snelheden mogelijk, echter wel verboden …

Met een Nederlandse camper in Bulgarije ben je wel een uitzondering.