Bulgarije met auto en caravan

We zouden in juli een rondreis willen maken door Bulgarije met auto en caravan.
Zijn er mensen die ervaringen met een soortgelijk reis hebben ?
Alle tips en aanbevelingen zijn welkom.
Is het veilig reizen in Bulgarije ? Staat van de wegen. Dingen die we zeker moeten gezien hebben.
Over de campings vonden we reeds veel op internet, maar aanbevelingen (of te vermijden) mogen steeds meegegeven worden.
Alvast bedankt

Hoi Annie,

Ik ben hier vandaag voor het eerst en zie weinig over reiservaringen met auto en caravan naar Bulgarije. (helaas)
Zijn jullie inmiddels daar al geweest of is het Roemenie geworden? (las de link op de website)
Mocht je inmiddels er wel zijn geweest of heb je volop info?
Nou, ik hoor het graag!

Groetjes,
Claudine
P.s. Ik ben nu orienterende om volgende zomer 2011 met auto, caravan, 3 kids en 1 hond naar Bulgarije af te reizen,…:wink:

Hoi Claudine.

Als je camping info zoekt, op www.campings-in-roemenie.nl is een lijst met campings in Bulgarije te vinden.

Vriendelijke groeten, Martin.

Voor jullie is dit natuurlijk veel te laat, maar ik heb dat in 2012 gedaan. Is heel goed meegevallen. Alleen aan de grensovergang tussen Servie en Bulgarije was het erg spannend (ik heb in feite het grenskotteke aangereden (de een beetje uitstekende dakrand had ik niet gezien) omdat het daar zo smal is om met 2 auto’s tegelijk tussen de kottekes te rijden). Maar… geen probleem, plots was er een heel leger douaniers die het verkeer regelenden zodat ik mijn bocht wat ruimer kon nemen)

Ik ben op volgende campings geweest:

Een probleem was dat ik in Croatie voorbij Zagreb geen campings vond! Indien iemand er daar weet liggen… graag!