In mei 2009 met de auto naar Zuid-Italie geweest. Enkele dagen vertoeft in het mooie Tropea, op de wreef van de laars. Zie ook : http://eurodomein.net/italie
In 2010 ben ik van plan om richting ‘hak’ te gaan. Heeft iemand daar meer info over?
Ervaringen, mooiste stadje, hotelletje (voor 4 dagen), tips etc.
Beste Paas,
drie jaar terug zaten wij in Cisternino van waaruit je de hele hak kunt verkennen;
mooiste stad met afstand is Lecce naar de punt toe en zeker de moeite is Gallipoli; niet te versmaden is de historische stad Matera die meer naar het noord-westen ligt maar oh zo mooi. Probeer niet buiten de vakantiemaanden want het weer in Puglia er dan erg wispelturig want de zon schijn er veel minder en er staat bijna dagelijks een erg fiks windje. In Taranto is het leuk wandelen en je doet er inkomen voor een hele week…
babaai
H
Ik heb familie wonen in taranto, een industrie stad in de hak van Italie, tussen Brindisi en Bari, het is circa 2400 km.
Taranto is een grote stad en als je aankomt rijden lijkt het op een industrie terrein. Maar… het centrum is geweldig, gezellig, leuke winkeltjes en direct aan een prachtig strand/zee, mooie bezienswaardigheden, wat wil je nog meer:)Aan het strand ligt een leuk hotel, niet erg groot, maar leuke mensen, mooie kamers, de naam durf ik nu niet te zeggen, maar heeft u intresse laat het via deze site dan even weten.
vriendelijke groet, janneke.