Met baby naar Eypte??

Hallo allemaal,
Ik wil graag jullie advies.
Wij willen in juni op vakantie gaan, maar twijfelen nog vwb de locatie.
Mijn vraag is dan ook of het een probleem zou zijn als je met een kind van dan 8 maanden oud nar Egypte gaat. We willen dan zowieso alleen op een resort voor 1 week, dus niet gaan rondtrekken e.d.!!!
Hetgene wat ons tegenhoud/twijfels:
MOET je je laten inenten, en zou je dat je kind willen aandoen?
Het eten??? Is dat daar te verkrijgen…of wat zijn jullie eventuele ervaringen hiermee???

Hopende op vele tips!!! En alvast bedankt.

Hallo,
Voor Hurghada hoef je je niet te laten inenten.
Denk er wel om dat het erg warm is in juni.
Houd je baby vooral uit de zon.
Het eten is niet in de resorts (k&k potjes) te krijgen.
Wanneer je een hotel in het centrum hebt kun je naar de supermarkten
Abu Ashra, Metro of de grote apotheken.
Kan je ook van thuis meenemen.
Verder zijn ze hier harstikke gek op kinderen, ze zullen alles voor je doen,
geen enkel probleem.
Meeste resorts hebben een dokter aanwezig.
Hoop je hiermee een beetje geholpen te hebben.

Groetjes, Robert

Het advies om een baby niet te laten inenten, zou ik voor alle zekerheid maar eerst eens aan een reizigersspreekuur-praktijk vragen. Ik heb destijds al advies DKTP en hepatitus A of B (weet ik niet meer) gekregen.
Verder is het natuurlijk een heel gesjouw, met die potjes eten, luiers, flessen etc. Daarbij is het bloedheet. Persoonlijk zou ik er even mee wachten, totdat het kindje wat groter is…

ik zelf heb een kindje van een egyptische man. We zijn met onze baby naar Egypte gereist toen hij 4 mnd oud was, en zijn er ongeveer 6 weken gebleven. We hebben ook rondgereisd, vele kilometers, en alles is prima verlopen. In Egypte kan je ook babymelk kopen bij de apotheek: bebelac zeer goed, en potjes. Of neem een stoomkokertje mee. Hou ze inderdaad uit de zon, en vooral héél veel laten drinken!! ze drinken erg opvallend meer melk en water, dat is zeer belangrijk.
Ik zie geen reden om ermee te wachten!
groetjes!

en entingen???

ahja,

mijn baby kreeg de gewone inentingen zoals normaal voorzien volgens het schema. Ik denk wel dat hepatitis A of B denk ik er zowieso al bijzaten, en dit al in orde was. Verder is er denk ik geen enkel probleem denk ik. Misschien voor dit toch eens checken met de huisarts of op internet voor alle zekerheid.
Voor Egypte heb je zowieso geen verplichte inentingen nodig.
Groetjes!