Mercedes 230E Kaapstad vanaf Feb. 2007

Leek me handig om dit alvast hierop te gaan zetten, want uit ervaring weet ik dat het erg lekker is om meteen een auto beschikbaar te hebben.

Ik heb hier begin September een Mercedes Benz 230E gekocht.
Bouwjaar: 1985
km-stand: 260k
technische staat: bovengemiddeld, werkende airco!
optische staat: doorschijnende lak, deukjes/krassen
extra’s: radio/cd/mp3 speler
gemiddeld verbruik: 1 op 8 (90% stadsverkeer) (euro 95 is 0.63 euro p/L)

De wagen is uit 1985 en beschikt dus over een 2.3L injectie benzine blok.
Het blok loopt zonder problemen en verbruikt tot dusver geen druppel olie en de olie is schoon van kleur, wat bij elke tankbeurt wordt gecontroleerd. Altijd sleutel omdraaien en lopen :slight_smile: Het is een automaat, wat heerlijk rustig rijd in de stad. De airco werkt goed, alleen de electrische fan niet dus bij lang stilstaan wordt de koelende werking minder. Van de overige electronica werkt alleen de cruise control en de electrische spiegelafstelling niet (cruise control is bekend euvel bij oude mercs)
We hebben er een Radio/CD/MP3 speler in laten monteren en geen moment spijt van gehad (afneembaar frontje), mp3 cd’s zullen er wel in blijve liggen.
De banden zijn er nieuw op gegaan, dus bij overname kunnen deze nog een lange tijd mee (hebben nu ca. 10.000km gereden, komt nog zo’n 5.000 bij denk ik).

Volgende week wordt ie nog helemaal doorgelicht. Nieuwe olie/bougies etc, want dan wordt er nog een roadtrip gemaakt.

Mochten er vragen zijn, gooi me op je msn of stuur een mailtje (pascaldevos bij hotmail)

We vertrekken 28 Januari uit Kaapstad, wanneer de wagen niet verkocht is wordt ie bij de dealer terug gebracht waar we hem gekocht hebben.

Wij (studiemaat en ik) verwachten ca. 20.000 Rand voor de auto te ontvangen.

Bij de ‘beurt’ is er nieuwe olie in gegaan, nieuwe bougies en twee nieuwe schokbrekers aan de voorkant en de reserveband is gerepareerd.

De auto heeft de trip zonder ook maar een hikje doorstaan.

Dus als je intresse hebt, wacht niet te lang!

Verkocht