Memoires dochter Fidel Castro verfilmd

http://www.trouw.nl/multimedia/archive/00138/Memoires_dochter_Fi_138331d.jpg

De memoires van Alina Fernández Revuelta (archieffoto, juli 2003),
de in ballingschap levende dochter van de Cubaanse leider Fidel Castro,
worden verfilmd. ANP Photo | © Trouw

Memoires dochter Fidel Castro verfilmd

Bron: Trouw.nl

MIAMI (ANP) - Alina Fernández Revuelta, de in ballingschap levende dochter van de Cubaanse leider Fidel Castro, heeft er mee ingestemd dat haar memoires worden verfilmd. Dat heeft Fernández zaterdag in een interview gezegd.

De Venezolaan Stan Jakubowicz gaat de film produceren. De opnamen beginnen komende zomer. ,We willen geen politieke film maken, maar het verhaal vertellen van een meisje dat op tienjarige leeftijd beseft dat ze de dochter van een belangrijk persoon is’', aldus Jakubowicz.

Uit onvrede met het beleid van haar vader vluchtte de 50-jarige Fernández in 1993 uit Cuba. Ze woont in de Verenigde Staten.

Weet even niet wat ik ervan moet denken. Wordt het niet een erg gekleurde (semi-Amerikaanse) film? Ik ken Stan Jakubowicz niet; hij is Venezolaan, wellicht een afvallige van Chavez. Anyway, misschien wordt het wel een goede docu-film, ben wel benieuwd.

Ik las overigens laatst over een hele grote Che-Guevara-fan, die per sé naar Cuba wilde om daar met een beeld van Ché op de foto te kunnen. Eenmaal in Cuba zijnd, de armoede aanschouwend en de feitelijkheden lezend, was deze kerel opeens helemaal genezen van zijn Che-Guevara-kwaaltje; vond het wel een aardige anekdote.

Is inderdaad wel een mooie anekdote, het bewijst ook hoe revolutie is. Zeker niet alleen maar pracht en praal en verbeteringen…

Ik weet ook niet goed wat ik van deze verfilming moet denken, maar ik vond het wel het vermelden waard.

Liefs,
Carolina