Hallo allemaal,
Mijn vriendin en ik willen graag voor een aantal dagen (4 dagen waarschijnlijk) weg tijdens de paasvakantie. We willen graag een avontuurlijke vakantie, en daarom dacht ik er aan om met de fiets op pas te gaan, en te overnachten op goedkope campings met ons tentje. We zouden dan naar de Nederlandse kust fietsen en een aantal gezellige dorpjes in Zeeland bezoeken. Het verste dat we op één dag dan zouden fietsen is ongeveer 70km, en voor de rest zouden 25 à 35 km fietsen per dag. Is dat haalbaar? We zijn namelijk beiden helemaal niet zo’n sportieve types. Waarom dan een meerdaagse fietstocht? Omdat dat avontuurlijk is, we een gevoel van vrijheid willen hebben en we wel verlangen naar wat beweging. Bovendien willen we later graag aan backpacking doen, maar hebben nog geen ervaring in het reizen. Het lijkt ons dus een goede eerste stap, om onze plan te leren trekken en ervaring op te doen met kamperen.
Nu vraag ik me af wat echt belangrijk is voor ons om aan te schaffen. Ik heb wel een redelijk goede fiets die tegen een stootje kan. Maar mijn vriendin heeft enkel een tweedehandsfiets om in de stad mee rond te fietsen, dus zijn de nog op zoek naar een andere fiets. Voldoet een gewone fiets om op meerdaagse fietstocht te gaan? Zijn een 6tal versnellingen -die ik op mijn fiets heb- voldoende, of heb je echt een speciale fiets nodig? Is het ook per se nodig fietskledij te kopen? Verder hebben we de hoogstnoodzakelijke benodigdheden om te kamperen, maar is de vraag wat we moeten meenemen voor onze fietsen zelf.
Zoals jullie kunnen lezen, zijn we echte beginnelingen. Graag horen we tips van jullie, en we hopen dat jullie ons kunnen helpen!
Alvast bedankt!