Ik vertrek binnenkort naar Zwitserland en ik zal 5 minuten over de grens van het canton “Vaud” wonen; in Gstaad om precies te zijn.
Dat is één uur van Montreux en Lausanne.
Zijn er meerdere mensen die daar werken of er gewerkt hebben?
Ik zou het heel leuk vinden om in contact te komen met andere ‘locals’.
Sinds een week zit ik in Lausanne als au-pair. Ik zal hier hoop ik 10 maanden blijven. Ik zou misschien ook wel contact willen met iemand van de thuisbasis…
Ik ben van plan om vanaf deze zomer voor 12 maanden als au pair in zwitserland te gaan werken. Kan jij me misschien wat tips geven zoals van welke website/organisatie heb je gebruik gemaakt?
Hoe bevalt het in Zwitserland? En heb je snel nieuwe vrienden kunnen maken?
ik vertrek half augustus voor 11 maanden naar Lausanne als au-pair. Het lijkt me leuk om in contact te komen met andere au-pairs die ook in die omgeving zitten!
Blijkbaar niet veel reacties op dit forum maar wilde toch even proberen…
Ik ben van plan om in oktober naar Zwitserland te komen (buurt van st Moritz) maar heb nog geen ervaring met de taal en ben volop bezig werk te zoeken (liefst als au-pair) heeft er iemand tips?!
Groetjes
In Januari vertrek ik misschien ook naar Lausanne als au pair. Waar woon je nu precies? En heb je inmiddels al een leuk sociaal leven opgebouwd?
Ik hoop van je te horen! groetjes Mariëlle
Is het al gelukt om een gezin te vinden in Zwitserland?
Je kunt kijken en je gratis inschrijven op www.greataupair.com of www.easyaupair.com. Op deze sites kun je wel makkelijk zoeken op land en plaatsnaam. Maar kijk wel uit! niet iedereen is te vertrouwen! Vertrouw het ook nooit als ze vragen je vooraf geld op te sturen voor het regelen van bepaalde documenten.