Maximaal 6 maanden en dan?

Hallo allemaal, ik heb begrepen dat je maximaal 6 maanden op het eiland mag verblijven en er dan minimaal 24 uur vanaf moet.
De vraag is: mag ik na 6 maanden Curacao b.v. een week naar Aruba, Bonaire,Venezuela of Nederland en dan weer voor 6 maanden naar Curacao?
Zo ja hoe vaak mag ik dit doen b.v. per kalenderjaar?
Voor de duidelijkheid: mijn moeder woont permanent op het eiland dus een verblijfplaats heb ik.
Alvast bedankt.
Stas.:zon02:

Bonaire, St. Maarten, Saba en St. Eustatius wordt niet gezien dat je het eiland hebt verlaten, terwijl als je naar Aruba of ergens anders heen gaat wel gezien dat je het eiland hebt verlaten en dan kan je wederom 6 maanden blijven. Als ik jou was en je wilt langer blijven dan 6 maanden, vraag bij aankomst meteen een vergunning aan van rechtswege. dan kan je altijd het eiland binnen komen of blijven wonen. Als je maar 1x 6 maanden gaat blijven of maximaal een jaar dan zal ik gewoon een vergunning voor een jaar aanvragen. Als het goed is dan heb je het binnen 2 a 3 maanden het kan ook minder zijn maar dat weet ik niet zeker, het hangt er helemaal vanaf.
Daar je moeder hier woont kan het gebeuren dat de procedure nog sneller zal gaan.

Succes.