Maiz Chulpe/Cancha en Peruaans eten in NL?

Hola!

Ik ben nog heel nieuw hier op het forum, maar heb al direct een vraag - hoop dat jullie mij kunnen hebben. Toen ik een paar maanden geleden in Miami was, heb ik waanzinnig lekker gegeten bij een klein, authentiek Peruaans restaurantje. De Lomito Saltado y el Tacu Tacu was heerlijk, maar wat bij vooral bij bleef was de kleine snack vooraf, maiz chulpe/cancha, oftewel de geroosterde en gezouten mais. Nu zit ik dus overal te zoeken, maar het lijkt erop dat het maar beperkt online verkrijgbaar is, en er telkens alleen maar naar Amerika wordt verzonden.

Dus… waar vind ik in Nederland, omgeving Utrecht, of desnoods ergens op internet, maiz chulpe? En is er ergens een restaurant o.i.d. waar je echt lekker Peruaans kan eten? Ik heb er eentje in Amsterdam gevonden, maar als ik zo naar de kaart kijk, betwijfel ik of dat wel ‘echt authentiek’ is… al moet ik toegeven er niet veel kennis van te hebben. Enfin… alle informatie is zeer welkom!

:dag:
Bij www.sabordelperu.nl

Kunt u terecht voor al uw peruaanse levensmiddelen.

Inca kola,pisco,cusqueña,maiz cancha etc.
-aderezo para pollo a la braza (para 3 pollos enteros) 5 euros
-mayomesa peruana marca a la cena 2,50 euros
-mate de coca 100 filtrantes 10 euros
-aji panca seco 100gr 3 euros
-aji amarillo seco 100gr 3 euros
-Chiclets Adams sabor a tutti frutti 12 pastillas 1 euro
-Chiclets Adams sabor a Yerba buena 12 pastillas 1 euro
-Chiclets Adams sabor a Canela 12 pastillas 1 euro
-Chiclets Adams sabor a Menta (original) 12 pastillas 1 euro
-Chicha morada en polvo marca universal para 1 litro 1,50 euro
-Chicha de Maracuya en polvo marca universal para 1 litro 1,50 euro
-botella de cerveza cusquena malta/negra 33cl 2,50 euros
-pisco peruano gran caballero 750 ml 21 euros

-Maiz chulpe 500gr €4,-
-Sobre para hacer helado de lucuma €3,75
-Infusion de uña de gato 25 filtrantes €3,50
-Sublime blanco con mani €1,20
-Gelatina de fresa marca universal €3,50
-Gelatina de piña marca universal €3,50
-Gelatina de naranja marca universal €3,50

Er zit een Peruaans restaurant in Amsterdam.
Weet even niet hoe het heet, maar dat kun je opzoeken op Google.

Is lang niet zo goed als een echt Peruaans restaurant in Peru, maar wel even leuk om er te zijn en om wat te proberen.

Hallo,

In Amsterdam zijn twee Peruaanse restaurantjes, Casa Peru (www.casaperu.nl) en Sabor Latino Peru (www.saborlatinoperu.com), in de Utrechtsestraat, nabij het Rembrandsplein. Persoonlijk vond ik de tweede authentieker dan Casa Peru. Heerlijke Aji de Gallina gegeten :))

Eet smakelijk,

JP

Mocht je af en toe in Spanje komen dan heb je keuze zat in Madrid of Barcelona. Daar vind je hele wijken met de latino gemeenschap en uiteraard ook winkels met hun voedingswaren.
Een jaar of twee terug ben ik eens gaan eten in één van de twee eethuizen met Peruviaanse keuken in Amsterdam. Ik vond het persoonlijk behoorlijk duur, vooral de cocktails maar dat kun je uiteraard zonder.
In Madrid vind je alvast lekkere ceviches voor 9 € maar als je naar Astrid & Gastón gaat dan ben je zeker 90 € per persoon kwijt, het is dan ook zeer hoogstaande Peruviaanse keuken waarvoor je in Lima zo’n 40 - 50 $ per persoon betaalt. Een vlucht naar Madrid kost echter een stuk minder dan eentje naar Lima.

Hey als je wil nog meer informatie waar je maiz chulpe kan kopen bel maar tel 0616057660