Ik en mijn vriend gaan deze maand een weekje naar Luxemburg-Stad. Iemand nog leuke tips in de stad of het land Luxemburg?
Ja hoor
Als je naar de bioscoop wilt, moet je naar Utopia of Utopolis gaan. Dat zijn twee bioscopen in de wijken Limpertsberg en Kirschberg. Vooral Utopolis in Kirschberg is erg groot. Utopia, in Limptertsberg (volg de rode bordjes met “Limpertsberg”) is ‘iets’ centraler gelegen en heeft een hele lekkere en gezellige cocktailbar om de hoek.
Verder kan ik je aanraden om met een gids door Luxembourg-stad heen te gaan. De stad is één groot fort, maar je ziet het niet altijd even duidelijk. Mooi is om de buitenste stadspoorten te bezoeken, aan de rivierzijde. En natuurlijk de kazematten, ik meen dat dat gangenstelsel ter verdediging ongeveer 20-30km lang was, dus dan ben je wel even zoet als je dat allemaal wil zien. Overigens kun je ook gewoon een stukje doen hoor.
Ehmm…es zien wat hebben we nog meer. Het centrum vind ik zelf maar klein en om te winkelen is het erg duur. De VVV (Tourist Information) is daar wel gevestigd in een vrij mooi gebouw op het plein, en op zonnige dagen is er een markt op dat plein.
Ik denk dat ik zo snel alles wel opgenoemd heb, mocht je nog vragen hebben stuur me dan gerust een mailtje!