Hi Allemaal,
Zin in een keer wat anders, ik woon in het zuiden van het land en Luxemburg stad is 2,5 uur rijden.
We zitten erover te denken om een keer op een zaterdag naar Luxemburg te gaan. Beetje rondkijken, beetje winkelen, terrasje etc…
Maar nu is mijn vraag:
Is dat een beetje te doen? Is Luxemburg leuk genoeg? Valt er wat te zien? te winkelen? Is het centrum centraal of is daar niets bijzonders te zien?
Ik hoor het graag :wereld:
Hoi Bloem,
Mijn oom en tante wonen in Luxemburg en ga er toevallig dit weekend weer heen :)!
Maar om je vraag te beantwoorden. Luxemburg stad is wel heel leuk en druk!! En er zijn genoeg parkeergarages te vinden dus je auto kun je relatief dichtbij kwijt.
Daarnaast is het wel zo dat het een dure stad is. Ze hebben bijvoorbeel 1 H&M en Vero Moda en de rest is Gucci, Prada, Louis Vuitton, etc. In het midden is een marktplein, maar dat is niet zo heel groot en wij waren er op een dag dat het slecht weer was kan dus niet zeggen of het heel erg gezellig is.
Mocht je nog meer willen weten hoor ik het wel!
Groetjes,
Imke
Hi Imke
bedankt voor je reactie. Klinkt best gezellig maar misschien een beetje frustrerend met allemaal dure dingen eromheen.
Weet je misschien iets leuks in de omgeving? Kasteel of Burcht die het bezoeken waard is en makkelijk te combineren met stad, terras, wijntje, broodje stok…etc…??
Ik hoor het graag
Prettig weekend
Hoi Bloem,
Ik ben een aantal jaren geleden een weekend in Luxemburg geweest, waarvan een dag in stad. Ik vond het niet zo’n spannende stad, maar het was toen ook slecht weer…
Een burgt in de buurt van Luxemburg Stad is bij Vianden, maar dat is wel een stukje rijden. Is misschien wat krap op 1 dag, maar is wel mooi.
Hi Roberts
Bedankt voor je reactie. We zaten eraan te denken om vroeg te vertrekken en dan bv 2 uurtjes Luxembourg city te doen, of zolang als we het interessant vinden en dan terug richting NL en onderweg (evt met omweg) andere leuke bezienswaardigheden…
Weet je misschien hoever Vianden is van the City?
Hi Bloem,
ik meen iets van 50km over de provinciale weg, maar de route is best mooi. Was een klein uurtje dacht ik.
Daar is in i.i.g. een mooi kasteel en je mag overal in voor een klein entrebedrag. Kijk maar 
Succes!
owh dank je… erg mooi idd…
kreeg alleen bericht uit Luxembourg dat het echt al de hele week plenst! :tssk:
we zijn dus afgelopen zaterdag geweest en het was erg leuk!! we hadden redelijk weer (igg droog) en hebben door de stad gewandelt, beetje rondgekeken, terrasje gedaan en zijn toen heel langzaam terug gereden naar NL. We zijn naar Vianden gereden en hebben wat gegeten in Diekirch. Was een erg leuke dag en zeker wel te doen
ben blij dat ik gegaan ben!!
bedankt