Luchtfotografie in Afrika

hallo allemaal,

gisteren ben ik benaderd door een bedrijf in nederland die doet aan lucht fotografie. dit doen zei door een helium ballon aan een kabel de lucht te laten en daar hangt dan een camera aan die op de grond te besturen is.
nu was ik gevraagt of ik dat zou willen gaan doen als werk.
maar in de winter maanden was daar niet zo heel veel werk in.

nu dacht ik mischien is dat iets om te gaan doen 1 of 2 maanden in het jaar in africa.zou iemand hier weten of daar ook intresse voor is in afrika?

nu denken jullie natuurlijk die jongen wil ook van alles gaan doen.
en dat klopt ook. ik wil graag iets voor mijzelf beginnen.

gr bart

Hoi hoi,

Nu denken jullie natuurlijk die jongen wil ook van alles gaan doen.

Dat is inderdaad precies wat ik dacht! Maar ik vind het super leuk om te hore dat er iemand is die zo vol plannen zit en graag aan het ondernemen is. :dope: Tegenwoordig zie je dat niet veel meer, veel mensen blijven toch liever veilig in de alledaagse sleur hangen. Terwijl het leven zoveel leuker kan zijn. Helaas weet ik niets over de luchtfotografie in Afrika. Het is ook wel iets waar je niet zo snel aan denkt als je zegt: ‘Werk’ of ‘Afrika’… of de combinatie van die twee. Mocht ik iets vinden dat je kan helpen dan post ik het hier wel even.

Succes,
Wouter v. Kuijk

Heej, je hebt goeie ideeën. Ik weet dat in Nederland luchtfotografie meestal gedaan wordt uit kleine vliegtuigjes zoals Cessna’s maar via luchtballonnen is mij eigenlijk nieuws. Het is wel een vet idee omdat ballonnen natuurlijk langzamer en lager gaan dus voor een beter kwaliteit van foto’s zorgen. In Afrika zijn er wel luchtvaartballonritaanbieders (snaptum?) maar weet niet of die ook aan fotografie doen. Bij Kilimanjaro (noord Tanzania) en Serengeti woestijn zitten die sowieso en vast ook nog wel op andere plaatsen. In Afrika doet National Geografic veel aan luchtfotografie/videografie, beelden daarvan zijn ook te vinden op Google Earth…ik hoop dat je wat aan deze info hebt…