low budget frankrijk.

hallo, mijn naam is michel ben een jongen van 26 jaar.
leuk dat je ff kijkt naar mijn berichtje.

ik had het idee om binnen niet al te lange tijd ( pak hem beet over 3 weken a 1 maand) eens te proberen om low budget Parijs te bereiken. hoe zou ik dit willen doen ?? liftend ^^ van benzine pomp naar benzine pomp met een backpack en daarin de brood nodige spullen.

er is een voornamelijke reden waarom ik graag Parijs zou willen bezoeken en dit is om daar de catacomben van Parijs te bezoeken, in verschillende filmpjes van zogenaamde urban explorers heb ik dit voorbij zien komen en het lijkt me gewoon super vet om daar eens rond te wandelen.

ik zou de kosten willen drukken door:

van te voren bij een alom bekende prijs vechter enkele instant maaltijden in te slaan.( denk aan van die licht gewicht zakjes pasta enkele fruit of muslie repen enz. voor plus minus een dag of 3 a 4 aan proviand)

proberen zo veel mogelijk ( gratis) te liften van punt A naar B.

zelf ons potje te koken ( materiaal aanwezig)

proberen te wild kamperen daar waar mogelijk is met af en toe eens een camping of misschien een jeugd hostel .

voor als nog staat de planning helemaal vrij en is natuurlijk alles te overleggen , mocht het liften nou geweldig goed uitpakken dan wil ik ook best door liften naar andere landen plekken plaatsen. mocht het tegen vallen dan hebben we het in ieder geval geprobeerd en is er geen man overboord :wink:

het budget: ik was van plan om in totaal 750 euro beschikbaar te stellen voor de reis/ trip namelijk :

500 euro om te kunnen besteden aan eten, overnachtingen bijkomende kosten en dergelijke.

en 250 euro laat ik op het thuis front achter. (mocht het nou gigantisch tegen gaan vallen of het pakt allemaal net iets anders uit dan is dit het budget om zorgeloos weer Nederland te kunnen bereiken, aan de andere kant mocht het nou gigantisch mee vallen en we belanden totaal in een andere plek plaats of land, dan zouden we daar eventueel een vlieg/trein bus ticket van terug naar Nederland kunnen betalen)

dit is in grote lijnen een beetje het plan.

liftend low budget naar parijs daar de catacomben bezoeken wellicht een hostel of jeugd herberg daar boeken wat van parijs zelf zien uiteraard, en vanuit daar verder erop uit, staat erop jou bucket list nog iets wat je echt wil zien bijvoorbeeld , de Eifel toren het louvre of iets helemaal iets anders of een andere richting uit dan kunnen we dat natuurlijk ook doen.

ik sta open voor elke idee en ingeving.