Ben je op zoek naar een enkele overnachting in het noorden van Zuid-Afrika, nét voor de grens met Botswana of wil je ons een hele vakantie in Zuid-Afrika, Botswana en/of Zimbabwe laten organiseren, neem dan eens een kijkje op www.zazoetravel.com!
Onze lodge (kleinschalig hotel) ligt in het bushveld in het noorden van de provincie Limpopo. Heerlijk rustig, op een particulier wildpark. Een lodge met een maximale capaciteit van 18 personen. Veel activiteiten in en rond ZaZoe zelf en nog veel meer excursies. Onder meer naar Botswana, Zimbabwe, Kruger National Park, Mapungubwe National Park, witte leeuwen, een roofdierenpark, Bosjesmannen, Shangaan muziekvoorstellingen, etc.
Nieuw: een 4x4 kampeerreis met Landrover Defenders door Zuid-Afrika, Botswana en Zimbabwe. Heerlijk zelf rijden door de mooiste parken maar wel met Nederlandse begeleiding. Stoere Landrover Defenders met alle kampeeruitrusting staan voor je klaar. Geen reis voor watjes maar zeker wel voor iedereen die van avontuur, natuur en prachtige ervaringen houdt!
Oftewel; alles van een nachtje met ontbijt tot een compleet verzorgde vakantie. Mail ons gerust voor meer informatie!
Met zonnige groet vanuit de bush,
Rex & Natascha Snelder ZaZoe Xperience | www.zazoetravel.com
Het is ook een ideale tussenstop voor wie van Marakele NP naar Mapungubwe NP rijdt en graag even wat anders wil zien/doen. Wij hadden jammer genoeg alles op voorhand geboekt, anders waren we er zeker blijven overnachten. Onderweg hebben we Zazoe eerder toevallig aangetroffen op een super locatie, ver weg van de grote drukte der steden.
Dank je wel Toetske. Jullie kwamen toch eind november vorig jaar langs toen wij net op het punt stonden om richting Nederland te gaan? Mooie reis gehad?
Inderdaad, Natascha, wij waren toen op weg van Marakele naar Leokwe Camp in Mapungubwe. We hebben een hele toffe reis gehad hoor.
Na Mapungubwe hebben we een week lang het Krugerpark van Noord naar Zuid doorkruist, dan via Hlane NP in Swaziland naar Hluhluwe/Imfolozi. Nadien een beetje gaan uitwaaien in Richards Bay en dan via vrienden in Roodepoort naar andere vrienden nabij Rustenburg om Kerstmis-Nieuwjaar te vieren.
In janari zijn we dan nog vijf dagen in Kgalagadi Transfrontier Park geweest, gevolgd door een fantastische belevenis in Mokala nabij Kimberley.
Op die manier was onze Wild Card dan ook dubbel en dik terugbetaald!
Beste groetjes, Toetske
Volgende reis naar ZA: hopelijk eind dit jaar! Dan reizen we weer van Noord naar Zuid en terug, langs tot nu toe nog onbekende routes.
Ik dacht jullie nog te komen bezoeken op de beurs in Mechelen, maar had net die ochtend mijn enkel zwaar verstuikt, zodat ik wijselijk ben thuisgebleven.
Geniet verder van Zazoe en (wijde) omgeving!
Groetjes, Toetske
Wij hebben ook plannen om een week door t Krugerpark reizen. Heb je misschien nog tips voor ons. wat moeten ze aandoen en wat is niet de moeite waard.
gr en bedankt.
Adrien
Ik lees dat jij vanuit Kruger naar Hlane NP en vervolgens Hluwluhe bent gereden. Over een maand vertrekken wij naar Zuid Afrika en zijn dan ook druk bezig met de route en het vastleggen van accomodaties. De meeste mensen kiezen ervoor om in Swaziland naar Mlilwane te gaan. Onze voorkeur gaat denk ook uit naar Hlane NP. Hoe heb jij het verblijf daar (Ndlovu Camp of Bhubesi?). ervaren? Waar in Hluwluhe heb je overnacht? Daar kiezen wij waarschijnlijk voor Mpila.
Wij hebben 2 jaar geleden ook voor Hlane gekozen, ten eerste omdat het beter op de route ligt dan Mlilwane en ten tweede omdat het ons een mooi park leek. Wij verbleven in een huisje in het Ndlovu Camp en hebben een hele leuke dag/nacht gehad. Het huisje heeft geen elektriciteit en toen we 's avonds na het diner terugkwamen waren de olielampen inmiddels aangestoken, heel gezellig! Met een beetje mazzel liggen er een aantal neushoorns op je te wachten bij de grote waterplaats tegenover het restaurant. Deze waterplaats wordt slechts door een laag hek van prikkeldraad gescheiden van het restaurant en hierdoor is het mogelijk om op enkele meters van de neushoorns te komen, de meeste bleven gewoon liggen toen wij dichterbij kwamen. Deze waterplaats en de neushoorns zijn wat ons betreft de trekpleisters van Hlane. Wij hebben er ook nog een gamedrive en een gamewalk gedaan, tijdens de gamedrive hebben we de leeuwen gezien. Deze zitten echter in een apart, niet zo’n groot gedeelte dus helemaal natuurlijk zoals in Kruger is het niet. In het neushoorn gedeelte zitten dus geen leeuwen en andersom. Olifanten zitten wel weer in alle delen. Genoeg mogelijkheden dus om je een dagje te vermaken!
Mpila Camp is een fantastisch kamp, wij zaten 2 nachten in een safaritent en hebben een geweldige tijd gehad. Om het kamp staat alleen een hek dat alleen olifanten en giraffen tegenhoudt, de andere dieren kunnen er gewoon onderdoor, wat het dus extra spannend maakt om er te verblijven. Verder een geweldig uitzicht over de rest van het park, Mpila ligt namelijk op een heuvel. Ook hier heel veel neushoorns gezien. Verder is Imfolozi minder bergachtig dan Hluhluwe en dat maakt het volgens mij eenvoudiger om dieren te spotten, ook is het Imfolozi gedeelte minder toeristisch omdat de touroperators hun klanten volgens mij standaard in Hilltop Camp in Hluhluwe boeken. Je kunt echter vanuit Mpila gemakkelijk naar Hilltop rijden als gamedrive, ik zou zeker weer voor Mpila kiezen.
@ Dennis, Ik was een paar dagen niet op het forum. Michel heeft ondertussen in zijn reactie mooi verwoord wat ik er ook over zou geschreven hebben. Bedankt!
@ Adrien, Voor mij heeft ieder gedeelte in het Krugerpark zijn charmes. De biotopen zijn heel gevarieerd. Ook elk Rest Camp heeft zijn eigenheid en dat maakt het ook zo boeiend. Dieren spotten is uiteraard een beetje een kwestie van geluk hebben. Je kan ergens voorbijgereden zijn zonder iets noemenswaardigs te zien en de auto die er een tiental minuten later langskomt ziet er een leeuwenfamilie of cheeta over de weg lopen. Geniet vooral van àlle dieren, ook de kleinere. De Big Five ontdekken staat op ieders verlanglijstje, maar er zijn zeer veel mooie taferelen met antilopen, vogels enzomeer.
Wij rijden meestal met open vensters, dan zie je niet alleen iets, maar kan je de natuur ook horen en ruiken.
@ Natascha, We zijn hier ondertussen wel een beetje van jouw topic aan het afwijken hé
@ Allen: ga eens na of Zazoe Travel op jullie route ligt en aarzel niet om er te boeken!