Lijst voor wat te regelen voor emigratie

Ik heb gemerkt dat er veel mensen vragen hebben over wat ze moeten regelen in Nederland om te kunnen emigreren. Hier in het forum zelf is het natuurlijk al vaak gevraagd en besproken, maar ook erg onoverzichtelijk voor sommige mensen. Omdat het nogal een grote stap betreft is het handig om een lijst te hebben om rustig de stappen te volgen die nodig zijn. Hieronder een handige site dat opsomt wat je kan doen betreffende de (mogelijke) zaken die geregeld kunnen/moeten worden in Nederland. Simpelweg je profiel uitkiezen en het geeft je een goede en duidelijke lijst van wat te doen en waar met een directe link naar de desbetreffende instantie.

http://www.vertreknaarhetbuitenland.overheid.nl

Ik ben op dit moment de lijst aan het volgen betreffende mijn profiel. Eind december ga ik de grote stap voor defenitief wagen. Eens zien of deze site en lijst goed werken. Wellicht dat meer mensen een overzichtelijke lijst kunnen plaatsen op deze post van wat te regelen in Mexico zelf; gewoon een simpele opsomming van de minimale benodigheden, want elk geval is weer apart en in Mexico bestaan er wel standaard regels maar de interpretaties ervan kan verschillen per regio en per ambtenaar (en dan vooral van hun gemoedstoestand:hihi:) …

Viva Mexico!!