Lezers Reizen: Italië favoriet vakantieland

Frankrijk is door Italië van de troon gestoten. Lezers van het ANWB-tijdschrift Reizen Magazine, het grootste reisblad van Nederland, hebben in De Grote Vakantie-enquête 2006 Italië uitgeroepen tot hun favoriete vakantieland. Op de tweede plaats staat Spanje. La Douce France eindigt op de derde plaats.

De inzenders van de Vakantie-enquête klagen over de arrogante houding van Fransen en hun onwelwillendheid bij taalproblemen. 'Dat wil niet zeggen dat onze lezers Frankrijk links laten liggen’, zegt hoofdredacteur Harri Theirlynck. ‘Maar ik zie hierin de toenemende populariteit van het Dolce Vita-gevoel.’

**Meest romantisch **
Italië staat hoog in diverse categorieën: Venetië is volgens de lezers de meest romantische stad ter wereld, Siena heeft het mooiste plein (Il Campo) Rome is de op een na favoriete stad van Reizen Magazine-lezers, en Italië heeft de lekkerste keuken. Maar ook in de categorie Onbetrouwbare Obers doet Italië het goed: het San Marco-plein in Venetië is dé plek waar je goed op je hoede moet zijn.

**Uitkomsten **
Meer opmerkelijke uitkomsten uit de Reizen Vakantie-enquête:

• Kaartlezen is nog altijd relatiekiller nummer één op reis
  • Niets is volgens de lezers van Reizen Magazine zo erg dan tussen de Nederlanders zitten op vakantie (dan nog liever slecht weer!)
  • Krappe beenruimte is vlieg-ergernis nummer één (vertraging op 2, te veel handbagage op 3)

**Publicatie **
De Vakantie-enquête verschijnt in het januarinummer van Reizen Magazine, het grootste reisblad van Nederland. Vanaf 24 december verkrijgbaar bij de ANWB-winkels, in de kiosk en boekhandel. Zie ook reizen.nl.

Bron: TourPRess Holland

La Bella Italia op de eerste plaats: verbaast mij niks. Frankrijk, Spanje hebben allebei ook heel mooie plekjes, maar geen van beide hebben een… Toscana.

Misschien is Italia ook goedkoper ??? Maar niet bijv. benzine, want vanmorgen betaalde ik , in Sinolunga, voor 40 liter precies 40 euro. Zit serieus te overwegen een paard of een asina (ezel) te kopen.

Een deugniet had trouwens met een spuitbus een A geschreven vòòr de naam van Sinalunga op het plaatsnaambord . Dus wat stond er…

Distinti Saluti
Arturo

Sinalunga. :love:

Wij zitten daar elke zomer op een steenworp afstand vandaan. Hoewel we nog dichterbij Lucignano zitten, waar we dan ook altijd heengaan. Lekker eten op het plein onder de kerk, bij restaurant / pizzeria ‘Nice People’. :slight_smile:

Maar ot: erg ‘leuk’ is het ook niet dat Italie het nieuwe favoriete land van de Nederlanders wordt. Dat betekent nog meer toeristen, vooral in steden als Arezzo, Cortona en Siena, vrees ik.

Ach, er zijn honderden mooie kleine dorpjes en stadjes in Toscane…

Trouwens die letter A op het plaatsnaambord van Sinalung…
… er staat dan nl. ASINALUNGA, en een asina is een …ezel.