Leuke Televisieprogramma's?

Merhabalar :wave:

Naar welke Turkse t.v.programma’s kijken jullie graag in Turkije of via de schotel in Nederland ?

Ikzelf kijk graag naar de serie ‘en son babalar duyar’ op Star.
en ook weleens naar ‘yesil elma’ dat is een kookprogramma.

groetjes Selma

Toen ik nog in Alphen a/d Rijn woonde keek ik dagelijks TRT INT.
Helaas wordt het hier in dorp niet aangeboden op de kabel.
Ik vond vooral de muziekprogramma’s heerlijk om te luisteren en te kijken. Goed om de taal op te pikken en de klankkleur van de taal goed te leren kennen.
In Turkije, bij m’n vrienden thuis, worden er over het algemeen muziekzenders met pop bekeken.

Groetjes, Fransijn:TURKEY: :NETHERLAN

Ik vind dat tukse zenders maar flauwe programma’s geven. Niet te vergelijken met onze europese kanalen. Hun films en series zijn zo overdreven, ik hou er echt niet van. Zelfs hun nieuwsuitzendingen zijn altijd met herhalingen,hoe meer spectakel ,bloed of doden ,hoe meer ze het herhalen. Bij ons tonen ze zulke beelden niet.
Daarom ik heb Digiturk met het totaal pakket met alle filmkanalen, en bekijk er alleen de buitenlandse zenders zoals frankrijk tv 5, Duitse zender zdf, en Pro 7 ook duitstalig,en bbc. En dan natuurlijk alle buitnlandse films in het engels.
Soms als er turkse vrienden komen zoeken we een uitzending uit de turkse zenders voor de mannen met voetbal of soms een showprogramma. Geef mij maar de europese televisie. Maar daarover iedereen zijn eigen mening.
Groetjes uit Kusadasi,
Franka

Ik kijk graag Turkse tv maar mis wel de Nederlandse tv!
Ik kijk graag Yabancı Damat op vrijdagavond om 20.00 uur op Kanal D!
Ook kijk ik iedere werkdag naar de show met Mehmet Ali!
En in het weekend is er dan Ha Babam De Babam, ook super!
Haziran Gecesi vind ik ook geweldig, op de maandag!
En vorige week donderdag was de laatste uitzendind van Kurtlar Vadisi, duper!
Die Turkse oude film vind ik ook erg en het nieuws is zo spectaculaat mogelijk, hoe meer dode en bloed, hoelanger de filmbeelden!
Verder bevalt de Turkse tv me wel maar ik mis toch ook wel dat eigen van de Nederlandse tv!

Heel veel groetjes uit İçmeler…:wave:

ik weet niet of je van soaps houdt maar de volgende vind ik erg leuk/mooi:

Yabanci Damat
Binbir gece
Ihlamurlar altinda

en vind de beyaz show leuk en sahan cikabilir is ook erg grappig…

Ik moet net als Franka toegeven dat ik Turkse TV niet heel goed trek.
Het is of drama, of sport, of live muziek… eigenlijk vrij weinig er tussenin. Yabanci damat vind ik nog wel ok, maar over het algemeen kijk ik engelstalige zenders op digi turk