Leuke campings in Zuid-Duitsland

Hoi Duitsland liefhebbers. :vak02:

Deze zomer willen we onze vakantie doorbrengen in Zuid Duitsland.
We reizen met twee personen met auto en caravan.

Heel graag willen wij tips voor kleine ( niet al te dure) campings.
De bedoeling is dat we steeds een dag of vier/vijf op dezelfde caming blijven en dan vanaf daar de omgeving verkennen.

Ook welkom zijn tips voor bezienswaardigheden of mooie natuur plekjes.
We gaan omstreeks eind Juli begin Augustus.
Is het dan nodig plaats te bespreken op de campings? We willen dit eigenlijk niet want dat gaat ten koste van onze vrijheid om ergens langer te blijven als het ons goed bevalt.

Groetjes Nokkie. :vak01::vak01:

wie weet nog campings, vooral kleine campings>>>

Hallo,

Wij hebben net een toffe vakantie gehad in Duitsland. Wat betreft kleine campings hebben we een paar gehad waar van de boerencamping
Guggemos Camping in Hopfen am See de fijnste was. Dit bleek een heerlijke camping met een prachtig uitzicht over de Hopfensee en de bergen. Het is ook niet ver van Füssen waar je de twee kastelen Neuschwanstein en Hohenschwangau kan bekijken. Ga dan wel vroeg want het is er gigantisch druk. Wij hebben het niet meer gedaan omdat we het veel te duur vonden. Het stadje Füssen is ook erg leuk om te bezoeken en je rijdt ook zo de prachtige alpen in naar Oostenrijk. ( Doe dat vooral niet op zondag want de bergwegen worden dan in beslag genomen door honderden motorrijders!!!)
Ook de **camping Tauber Ydill **is een aardige niet al te dure camping in Detwang. Het is vlak bij Rothenburg op den Tauber. De camping is netjes, heeft gratis internet maar wordt wel heel erg vol gepropt.

Groetjes Nokkie

hallo,

bedankt voor de campings. ik hou me aanbevolen voor meerdere campings. Zijn er veel campings in zuid duitsland(zwarte woud). weet jij een goede site voor het zoeken naar campings.

groeten, kuijvenhoven.
:zon02:

Hoi van Kuijvenhoven,

Wat je kan doen is googelen op campings Duitsland/zwarte woud e.d. Hadden wij van te voren gedaan maar hebben toch geen van die campings gebruikt. Wij hebben een (oude) kosmos en ACSI gids. Die hebben we steeds geraadpleegd en meestal vonden we dan wel een camping in de buurt waar we naar toe gingen. Ook hadden we een klein gidsje uit 2011 “campings in Duitsland” wat we gratis bij een grote kampeerwinkel hebben gekregen.
Als je lid bent van de SVR kun je ook daar gratis adressen van campings krijgen. Wij hebben 3 nachten op SVR camping Gern Campinghof Salem niet ver van de Bodensee gestaan. Voor 3 nachten betaalden wij slechts €50.86.
Vlak bij in Salem kun je naar de Affenberg waar je tussen vele apen kunt lopen en waar ook heel veel ooievaars zijn, heel indrukwekkend!
Wat betreft het Zwarte woud, hebben we alleen 2 nachten op de Kirnermarteshof camping in Oberried gestaan. een aardige niet al te dure camping waar je ook een eenvoudig hapje kan eten.
De camping die ik nog wil noemen is Camping Waldorf Astoria. Waldorf Is niet ver van Heidelberg en Sinsheim. In Sinsheim vind je het Auto en techniek museum. Wij vonden het helemaal geweldig je kan er gemakkelijk een hele dag doorbrengen!
Ik hoop dat ik je wat op weg heb geholpen.
Goede reis en gezond weer terug!!

groetjes Nokkie

Een beetje inventief zijn bij het zoeken kan helpen, vb. door zoektermen te gebruiken in de taal vh land waar je heen rijdt “Campingplätze süddeutschland” , “Schwarzwald Campingplätze” , “Kleine Campingplätze im Schwarzwald”, “Deutschland Campingplätze” “Bauern Campingplätze Schwarzwald” , e.d.
Enkele groepswebsites :
http://www.schwarzwald-geniessen.de/de/links/show.php?id=13

http://www.bauernhofurlaub.de/ (boerderijcampings,o.a. kies in de kolom links bij Zimmerart “Camping”)
Camping im Schwarzwald » Campingplätze - camping.info
Camping und Campingplätze in Bayern - camping.info (Bayern)
Campingplätze (Schwarzwald)
http://www.camping.info/ (Europa)