kleine camping zuid Duitsland

Hallo Duitsland fans, :nod:

In juni gaan we met auto en caravan 3 weken trekken door midden en zuid Duitsland. Wij zijn een echtpaar en reizen zonder kinderen
We willen dan ook graag tips voor nette kleine campings. Er hoeven geen activiteiten e.d. te zijn, alleen schoon sanitair is natuurlijk wel fijn.
Alvast onze hartelijke dank.

Groetjes, Marianne en Henk :dag:

Heb je al bij de ADAC gekeken?

Hallo Edwin,
Hartelijk dank voor je reactie. Ik heb even gekeken op de ADAC site maar wordt hier niet zo veel wijzer van. Ga hier toch nog eens uitgebreid naar kijken. Helaas is ons Duits niet zo goed, om te zeggen echt slecht! Het zou daarom heel fijn zijn als er mensen zijn die hun persoonlijke ervaringen met kleine campings met ons willen delen.

Geen kennis ve bepaalde taal, probeer het eens met een automatische vertaling van Google, kies op de bovenbalk “vertalen”, vervolgens je talen kiezen: vertaling van … naar… Kopieer dan de te vertalen tekst en plak hem in het vertaalvak.Er volgt een automatische vertaling, niet correct vertaald maar het essentiele van de inhoud heb je wel.

Nochtans heb je bij de ADAC-site de mogelijkheid meerdere voorkeuren aan te vinken, nl. klik onderaan ook op “Detailsuche”, vb. onder “Lage” kan je “Tag und Nacht ruhig” aanvinken, enz…, klik uiteindelijk op “suchen starten”.

Een aantal gegoogelde links :“Kleine Campingplätze Deutschland”, “mini Campingplatz”, “ruhige Camingplätze”, … :
Kleine camping in Ottendorf: kleine groene camping minicamping Duitsland boerderij boerderijcamping kampeerterrein MiO Made in Ottendorf Saksen Chemnitz
十堰袒驳汽车服务有限公司
Camping Duitsland, /¯/\ luxe gezinscampings, ☼ minicampings, natuurcampings

Kleine campings in Duitsland :

ofwel door op de kaart te klikken:

(klik links op “campingplaatsen” ofwel klik rechts op een “Bundesland” vb.Bayern.
http://vakantie.excite.nl/kleine-campings-duitsland-N10557.html
http://www.alanrogers.nl/kamperen/duitsland

Hallo Stancy,

Heel erg bedankt voor de linkjes die je stuurde. En wat betreft die vertaler in google, ik was die mogelijkheid helemaal vergeten! Ga er zeker gebruik van maken. Ik ben nu weer even zoet met de mogelijkheden die je aangaf en ga ook de ADAC site nog eens bestuderen.
We gaan ons alvast heel erg verheugen op onze vakantie deze zomer.
Nogmaals bedankt!

nog dit :
via deze link heb je beoordelingen in het NL van reizigers voor reizigers ivm allerlei soorten accommodaties van campings, B&B’s tot Luxe hotels :

evenals met

Misschien kan je ook nog googlen op “Deutschland + regio + Bauerncamping” : camping op de boerderij.

…en een accommodatie die aanspreekt : vlieg (waar het kan) er eens over met Google Earth/Street View dan heb je al een bepaalde indicatie over ligging, omgeving, e.d. …

Hallo Stancy,

Fijn dat je zo meedenkt met ons! Wat betreft Zoover die site ken ik wel, maak daar regelmatig gebruik van maar dan vooral als we eens naar een hotel gaan of zo. Van echt kleine campings vind je waarschijnlijk weinig of geen beoordelingen maar kan allicht eens kijken
Tripadvisor ken ik niet, zal daar ook mijn licht eens opsteken.
Die tip voor Google Earth is wel een hele goede, zal dat ook zeker eens gaan doen!
Zo, ik ben weer even bezig, Bedankt.

Groetje, Marianne :dag:

Beetje laat misschien, maar ik heb vorig jaar een nachtje op http://www.camping-kapfelberg.de/index.htm doorgebracht. Kleine boerderij-camping, dichtbij de Oostenrijkse grens.
Erg goed (nieuw) sanitair, geen muntjes-gedoe, een klein hutje erbij voor als het regent en als de nood echt aan de man is, hebben ze zelfs een paar stapelbedden te huur.
Schitterend uitzicht en een fijn bos naast de boerderij: in het Zwarte Woud is ook voor kinderen verder een hoop te beleven!

Ik zie dat ik http://www.kleincamp.de/deutsh.htm ook nog opgeslagen had: hier heb ik verder zelfs niks mee gedaan (ik ging op de bonnefooi naar Oostenrijk), maar wie weet is het een nuttige link voor je.

Hallo Cyriellie, :zon02:

Je bent absoluut niet te laat! Heb even de site van camping Kapfelberg bekeken en het bevalt me zeer. Dit zijn precies de soort campings die ons aanspreken, vooral ook dat douchen zonder geklooi met muntjes is erg fijn.
Heel erg bedankt, deze zou zomaar een bezoekje van ons kunnen krijgen!

Groetjes,

Marianne en Henk :dag: