Wij gaan al jaren naar Roquetas de Mar op vakantie, maar dit jaar was tot nog toe de beste! In de yachthaven van Aguadulce ontdekten we een restaurant (“Alta Mar”) dat sinds dit jaar wordt uitgebaat door een Belg. Niet alleen is het uitzicht er magnifiek, ook de bediening is erg vriendelijk en vlot meertalig. De (Nederlandstalige) uitbater zelf werkt meestal in de keuken. Je kan er niet alleen gerechten à la carte kiezen, maar ook het dagmenu is erg uitgebreid en aan een erg democratische prijs te verkrijgen! Het is één van de weinige restaurants in die streek waarbij niets uit de diepvriezer komt en alles vers bereid is!
De gerechten die ik persoonlijk erg warm kan aanbevelen: Caesar salade, eend met sinaasappelsaus, en … de overheerlijke chocoladetaartjes! :biggrin:
Voor al dit vakantiegenot is er één adres:
:arrow: Restaurant “Alta Mar”, Puerto Deportivo, Aguadulce. Ik kan het jullie erg aanbevelen!
Kennen jullie nog gezellige restaurants in de buurt van Aguadulce, Roquetas de Mar of Almeria? Ook ben ik op zoek naar leuke tapas-zaken in de omgeving. Wie kan mij hierbij helpen? Alvast bedankt! :dag:
Blij dat er nog iemand is geweest. Ga reeds jaren naar de omgeving van Almeria. Zeer toevallig passeren wij in Aquadulce en zijn we in dat restaurantje beland. Het verloopt er zeer gemoedelijk. De kok zelf informeerde aan tafel. We zijn er enkele dagen nadien toevallig (?) nog eens gepasseerd. Groetjes … en de kans dat ik er ben als iemand er moest passeren is groot. … ne Lierenaar.
Inderdaad een verademing tussen alle traditionele lokale restaurants. Goed en lekker eten aan een eerlijke prijs is altijd mooi meegenomen. We gaan er de volgende maal zeker weer heen.
De beste tapas vind je meestal in de kleine bars en cafeetjes, een beetje zoeken levert soms aangename verrassingen op!
Inderdaad, een zeer leuk restaurantje. Toffe uitbater en meertalige bediening, wat overings niet evident is in Aguadulce.
Wij zaten in hotel porto magno waar het eten echt tegenviel.
Gelukkig was er wel een heel goede Taperia in de buurt, jammer genoeg weet ik de naam niet meer. Strak modern interieur, zoek gewoon buiten naar de taperia met de mooiste tent!