Laura

Hey,

Ik ben hier al eventjes en heb me nog niet voorgesteld.

Mijn naam is Laura, 25 jaar, getrouwd en kom uit Vlaanderen. Zo heel vaak ga ik niet op reis (zou echt wel veel meer willen) maar heb toch al iets ervaring. Sinds vorige maand ben ik aan de slag gegaan als reisagent en zou met behup van dit forum soms wat reacties willen lezen over bepaalde gebieden en praktische zaken zodat mijn eigen kennis om aan de klanten over te brengen ook vergroot.

Mijn lijstje waar ik al op reis ben geweest:
Frankrijk (voornamelijk Provence (Gréoux-les-bains))
Oostenrijk (Hintertux in Zillertal)
Nederland (Amsterdam, Vinkeveen)
UK (Londen)
Spanje (Benidorm (jaja de bomma bezoeken;)), Barcelona)
Italie (Sorrento)
Macedonie (Zakenreis naar Skopje)
Bulgarije (Albena, volgende maand Sunny Beach)
Griekenland (vasteland + Rhodos)
Turkije (Kemer),
Mexico (Huwelijksreis naar Playa del Carmen),
USA (Studiereis New York en Seattle)

Dat zijn zowat de grote reizen. Nog wel enkele kleine plekken in Europa gedaan op doorreis maar is misschien teveel om te vermelden.

Groetjes,
Laura

Hallo Laura, welkom op Wereldwijzer!

Wat een leuk werk heb je dan. Veel plezier op de site, met je werk en al je reizen.

Groetjes, Leontien

Hi Laura
Ik ben Sopirla en ik woon ook in Vlaanderen.
Reisagent? Het was een van mijn dromen, maar spijtig genoeg moest ik het laten varen.
De landen die we ( mijn echtgenoot en ik) bezocht hebben, vind je in mijn “profiel”.
Als je iets interessant vindt, laat me weten. Volgend jaar gaan we naar Roemenië en in 2013 zal ( na een “vechtpartij”:slight_smile: beslist worden tussen Cambodia of Vietnam.
Groetjes
Sopirla

Ja ik ben uit het niets reisagent geworden.
Ik ben in 2009 afgestudeerd als handelsingenieur in de beleidsinformatica. Mijn eerste job was in de IT, de 2e als management accountant. Na 2 tegenslagen (ontslagen omdat ik gedemotiveerd was) had ik iets van: nu ga ik eens eindelijk doen wat ik al altijd heb willen doen.
Zonder studies en ervaring gesolliciteerd voor reisagent en 1 bureau wilde me aannemen en zelf trainen on-the-job. En nu zit ik hier nu :slight_smile: wel 4/5 business plannen maar zo bouw ik ervaring op he.

Groetjes
Laura

Beste Laurake86
Heel veel succes in een branche waar ik ook wou werken; het zal boeiend zijn en de wereld zien op de kosten van je baas EN in " first class" vliegen ook op zijn kosten. Het kan toch niet slecht zijn !!:wereld:

Voorlopig zijn de studiereizen zelf te betalen en zelf verlof te pakken. Ze hebben wel tijdens de sollicitatie gezegd dat er wel iets te regelen valt met het reisbureau maar voorlopig kan ik niet echt reizen want ben onlangs geopereerd en dat moet nog genezen. Maar heb toch al een cruisebezoek achter de rug en dat was alvast heel leuk!

Laurake, remember, your time will come without any doubt !
een cruise is ook heel tof; ik wil een cruise maken langs de fjorden van Scandinavië (maar dit zal een verassing zijn voor mijn echtgenoot voor onze 25e huwelijksverjaardag).
Goede nacht !:slapen:

Ah super want het cruiseship dat ik vorige week heb bezocht vertrok diezelfde dag naar de Noorse Fjorden. Lijkt me ook wel supermooi

En idd mijn tijd zal wel komen, nog tijd genoeg in mijn leven :wink:

En nog lang voor je 25e huwelijksverjaardag? Zal wel een mooie verrassing zijn!

Dear Laura
Nog 5 jaar…het is niet lang, het gaat snel voorbij.
Ja, inderdaad, de Noorse fjorden, het schijnt gelijk een “fairy tale” te zijn waar je maar niet lukt om wakker te worden.
Hoe is met je vakantie? Al geweest of moet nog komen?
Groetjes
Sopirla:)

Hey

Ah dan kan je nog goed alles plannen :wink:

Binnen een kleine 2 weken vertrek ik voor een weekje met mijn man, schoonmoeder en 2 nichtjes naar Bulgarije. Niet echt een spectaculaire vakantie maar ik kijk er wel ene uit. Van mijn huwelijksreis geleden dat ik naar de zon ben gegaan. Ik kijk er alvast naar uit!

Groetjes,
Laura

Hi Laura
Bulgarije is goedkoop; gaat je naar de zee? naar de “Gouden Zand” ?

We gaan naar Sunny Beach. Eerder zijn mijn man en ik al eens naar Albena geweest. Inderdaad goedkoop en een leuk strand en zee. Het is inderdaad een zon-zee en strand vakantie. Dat doe ik het liefst. Jammer wel van de afschuwelijke ijsjes en milkshakes in Bulgarije die zijn gemaakt obv water ipv melk.

Ja, Laura, toch oppassen met de milkshakes en ijsjes; inderdaad, ze gebruiken kraanwater, zoals bij hun buurland, Roemenië …en ik weet zeker dat het water in Roemenië is niet giftig, maar ook niet zuiver.
Telkens als ik op bezoek ga bij mijn familie, krijg ik problemen met mijn “ministerie van binnenlandse zakken” die me duidelijk maakt dat iets mis is. Vreemd, als je bij je familie eet en drink !
Groetjes
Sopirla

Ja wel raar als je bij je eigen familie moet gaan opletten.
Ik ben er wel gevoelig aan: in mexico was ik op huwelijksreis meer dan de helft ziek: diarree en overgeven van al dat water in de dranken. Dus dat zou in Bulgarije ook wel eens zo kunnen zijn.

Ik krijg alleen in Roemenië last met mijn ingewanden. In India heb op straat gegeten, geen probleem; over de hele wereld heb ik geen bescherming genomen tegen wat dan ook, maar als ik in Roemenië ben, gegarandeerd.
Vreemd !