Amadeus, de belangrijkste aanbieder op het gebied van technologie- en distributieoplossingen voor de reis- en toeristenindustrie, heeft bekend gemaakt dat het bedrijf de reeds lang bestaande technologieovereenkomst met lastminute.com heeft verlengd. Al vanaf de beginperiode van de website levert Amadeus reiscontent en boekingstechnologie aan lastminute.com.
Lastminute.com werd gelanceerd in april 1998 en is uitgegroeid tot Europa’s toonaangevende online vakantiereizenaanbieder. Het bedrijf is behalve in het Verenigd Koninkrijk actief in Duitsland, Frankrijk, Italië, Spanje en de Scandinavische landen. In het boekjaar oktober 2004 – september 2005 verkocht het bedrijf voor bijna 1,3 miljard pond aan reisproducten en –diensten.
“Amadeus heeft ons bij ons buitengewone succes altijd ondersteund,” aldus John Bevan, Holidays Director van lastminute.com. “We zijn blij dat we deze overeenkomst kunnen verlengen, met het oog op een multi-GDS-strategie waar Amadeus bij betrokken is plus, in toenemende mate, het systeem dat eigendom is van onze nieuwe moedermaatschappij.”
“Amadeus is voor lastminute.com door de jaren heen een belangrijke springplank voor groei geweest,” meent Gillian Gibson, Vice President, Multinational Customer Group van Amadeus, “en we zijn erg blij deze overeenkomst te kunnen verlengen.”
**Over Amadeus
**Amadeus is voor aanbieders, verkopers en afnemers van reizen de favoriete technologiepartner in de branche. Amadeus levert distributie-, IT- en point-of-sale oplossingen waarmee de klant kan inspelen op, groeien binnen en succes hebben in de snel veranderende reisindustrie. Tot de groepen klanten behoren aanbieders van reizen (luchtvaartmaatschappijen, hotels, autoverhuurbedrijven, spoorwegmaatschappijen, veerbootbedrijven, cruiselijnen, verzekeringsmaatschappijen en touroperators), verkopers van reizen (reisbureaus) en afnemers van reizen (bedrijven en reizigers). De oplossingen zijn ingedeeld in vier categorieën: Distribution & Content, Sales & e-Commerce, Business Management en Services & Consultancy.
Over lastminute.com
Lastminute.com maakt deel uit van Travelocity. Hun portefeuille Europese reis- en ontspanningswebsites omvat de merken lastminute.com, travelocity.co.uk, holiday autos, holidayandmore.com, onlinetravel.com, medhotels, eXhilaration, first option en travel4less, alsmede degriftour.com en travelprice in Frankrijk, resfeber.com in de Scandinavische landen en lastminute.de in Duitsland.
Bron: TourPRess Holland