Wij denken erover om eind maart naar egypte te gaan. Nu heb ik gelezen dat er dan vaak een harde wind waait in Egypte, en dat je daar als lenzendrager veel last van kan hebben. Iemand daar ervaring mee? En heb je daar dan vooral last van tijdens excursies of bv ook gewoon in Hurghada/
Hai Diane,
Eind maart/begin april is de tijd van de chamsien wind, letterlijk de 50 dagen wind en dan kan het op sommige dagen inderdaad flink waaien. Ik heb zelf zachte lenzen en als er echt veel wind staat zet ik vaak een zonnebril op tegen opwaaiend zand/stof en dat helpt gelukkig afdoende (volgens mij werkt dat ook bij harde lenzen).
Verder is het in die periode qua temperatuur erg lekker in heel Egypte en ik zou dus gewoon heerlijk boeken.
Groet uit Luxor,
Miriam Kok
Hoi, bedankt voor je snelle reactie!! Op welke plekken heb je het meeste last van de wind? Heb je dat ook op een resort? Of zit je daar voldoende beschermd? Ik heb trouwens ook zachte lenzen, fijn te lezen dat een zonnebril goed helpt.
Hai Diane,
In Hurghada op een resort denk ik niet dat je er veel last van zal hebben. Ik vind het altijd nog het lastigste op straat lopend want dan waait het stof soms enorm op. Maar nogmaals dit zijn vrij uitzonderlijk dagen, ook tijdens de chamsien wind.
Groet uit Luxor,
Miriam Kok