Landen op Bandaranaike International Airport (BIA)

Hallo,

Ik wil een ticket boeken naar Colombo en nu kan ik een ticket boeken naar het vliegveld Bandaranaike. Is dit ook een goed vliegveld om te landen? Ik hoor het graag!

Hoi Aaltje,

Was tot 2 maaanden terug het enige internationale vliegveld en doet ook nu nog 99% van het verkeer. Het is gewoon CMB (Colombo) Airport, hoewel het in Katunayake ligt; dat is 32 km (zeker 1-1.5 uur reizen) van Colombo centrum en ongeveer 5 km van Negombo.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Dankjewel voor de info!

Er is de laatste tijd veel veranderd op de luchthaven, ze wordt alsmaar effectiever en moderner. Landen geeft je geen problemen, je wandelt naar de uitgang ( helmaal niet zo ver als in de meeste luchthavens) komt door de douane en paspoortkontrole, je passeert dan de shoppingzone ( alcohol is straks moeilijker te krijgen, misschien dus een fles wijn als je die nog niet meehebt) neemt je bagage en … wandelt buiten in de aankomsthall. Taxi s staan er buiten niet te wachten alhoewel je binnen wel transport kan regelen.Al bij al een heel makkelijke luchthaven waar je niet kan verdwalen. Binnenkort loopt de nieuwe autostrade tot daar due dan wordt het nog beter. Er is ook een tweede luchthaven in Mattalle ( in het zuiden) geopend maar daar vliegen nog maar heel weinig maatschappijen naartoe. Ik verwacht dat dat straks de luchthaven voor chartervluchten wordt.

Bedankt, in de tussentijd heb ik m’n ticket geboekt, 8 juli richting Sri Lanka!! Zin in :slight_smile:

Veel plezier. Het is de moeite waard.

1 like

>>>de luchthaven voor chartervluchten ???
Waar haal je dat ? Uit de wishfull thinking van de president?

Het enige dat daar zal landen zijn de gevechtsvliegtuigen van de Chinese luchtmacht. Om hun marine in de nieuwe haven van Hambantotta te beschermen.
De enkele vluchten per week van commerciele maatschappijen nu zijn maar tijdelijke eye-wash

Dit is natuurlijk niet de plaats voor een politieke discussie. Het zal inderdaad wat duren voor dat een reguliere luchthaven wordt, idem dito met hambantota als haven. ( heb daar zelf al “geladen”) Maar ik geloof stellig dat dat zich langzaam zal inpassen. Eenmaal de autoweg verbinding Kandy, Banderanaike en Hambantota klaar is zal het veel sneller gaan. En het ontsluit Ella, Nuwara elya en de zuidoostkust. Ik leef en werk daar dag in dag uit en zie het op een positieve manier leven bij de mensen. Laat ons die discussie voor gesloten houden. De toekomst zal het uitwijzen.

Hoi Aaltje,
Ik ben afgelopen 2 jaar naar Sri Lanka geweest 1x met groepsreis en vorig jaar alleen. Heel vriendelijke mensen allemaal. Ik heb 2 jaar geleden een jongeman (23 jaar) leren kennen welke in de reiswereld werkt als bus-assistent (hele bescheiden jongeman welke beslist er niet op uit is om misbruik van iemand te maken) spreekt redelijk engels. Ik ga er wellicht in September weer naartoe. als je ter plekke hulp of advies van iemand nodig hebt dan wil ik je wel met elkaar in contact brengen.
Vliegveld waar je naar vraagt is allemaal heel makkelijk te doen. Voordat je naar de pascontrole gaat moet je effe zo’n formuliertje invullen welke overal klaarliggen voor toeristen. Als je dat niet doet moet je weer achteraan in de rij aansluiten.

ondertussen is het invullen van dit formuliertje afgelast. U kan ook bij mij terecht voor om het even welke hulp in of betreffende het reizen in sri lanke. Jan