Lampions uit Vietnam

Tijdens mijn wereldreis was ik zoek naar een product of een dienst waarmee ik iets goeds kon doen, zowel voor de eindgebruiker als voor degene die het maakt en dan nog duurzaam ook. Kortom een maatschappelijke verantwoordelijke onderneming.

Zo raakte ik in Hoi An aan de praat met een man die lampions maakte en verkocht in zijn winkel langs het water. Het bleef die avond in mei bij het uitwisselen van adressen, echter het zaadje was geplant. Sinds ik terug ben heb ik weer contact gezocht met hem, hij was blij verrast. Inmiddels heb ik hem een krediet verleend en kon hij de eerste serie lampions voor lampionsenzo.nl produceren. Samen hebben we grote plannen.

Inmiddels staat Lampionsenzo.nl ingeschreven bij de Kamer van Koophandel, is de website online en kan het helemaal losgaan. Zowel in Zwolle als in Vietnam kloppen onze harten vol verwachting.

Groetjes Harry,

Hee, wat leuk! Ik ben toevallig zelf ook net bezig met een bedrijfje op te zetten, maar dan richt ik me op de Vietnamese koffie en aanverwante producten. Voor zover nog geen duurzame onderneming, maar ik heb contact gezocht met plaatselijke organisaties in Vietnam en zij krijgen een deel van mijn omzet, bijvoorbeeld voor het kindertehuis in Hoi An, die ik zelf ook heb bezocht.

Ik ga zeker een lampion bij je bestellen Harry!

Groetjes,

Anne-Jitske