Vandaag heb ik eindelijk antwoord gekregen waarom niet alle leden vermeld zijn op de website van Kusemder in Kusadasi.
Er zijn de laatste jaren teveel makelaars gekomen en gegaan in Kusadasi dat ze besloten hebben hun website aan te passen en geen makelaars meer met naam zullen vermelden.
Personen die graag inlichtingen willen of hun makelaar in Kusadasi wel of niet aangesloten is kunnen telefonisch contact op nemen met de beheerder van Kusemder .
Mustafa Oguzkaan.
0090 256 614 11 56
Immoturk is aangesloten onder het nummer 16.
Dit ter informatie voor personen die erom gevraagd hebben.
Vriendelijke groeten uit Kusadasi,
Franka
Franka bedankt voor de reactie. Ik vind het toch maar verdacht als jullie 16 op de lijst staan en er staan er maar 9 op de lijst die publiekelijk is gemaakt (dat zijn er maar zeven dat ze er hadden moeten bij schrijven) dat jullie er niet bijstaan. Wat het bellen betreft, langs de telefoon worden de zaken zo voorgesteld dat je er geen bewijs van hebt. Dus mijn besluit sorry maar ik heb toch het recht om jullie Immo kantoor niet te vertrouwen. Er sluipen te veel zaken in de gegeven antwoorden die je zaak tegenspreekt.
En dat de kusemder geen officiële lijst wil zetten op het internet zodat de kandidaat kopers er zich van vooraf kunnen vergewissen of het immo- kantoor waarmee ze in zee willen gaan wel rechtsgeldig kan optreden, dan vindt ik dit nog verdachter, na alles wat is geschreven in de pers.Jullie moeten toch ook een bijdrage betalen om de kusemder draaiende te houden. Ze zouden moeten staan springen om hun leden het vertrouwen te geven van de kandidaat kopers, maar nee ze kunnen geen 400 namen bijhouden voor wat ik kan verstaan uit de uitleg die je vroeger reeds gaf.
Als ze ons een e-mail kunnen sturen met de namen van de aangesloten leden met adres, telefoon-fax en e-mail adres dan trek ik onmiddellijk mijn bedenkingen in en verontschuldig ik mij bij deze verdenking.Sorry.
Ik kan maar antwoorden wat die beheerder van Kusemder ons zelf verteld.
Ik weet alleen dat mijn turkse zakenpartner een cursus heeft moeten volgen om lid te kunnen worden.We moeten niet betalen om lid te worden.
Het is nu eenmaal zo in Turkije dat U hier alleen iets moet kopen als jullie er zich echt goed bij voelen.Anders doe het niet.
Het enige dat je ook kan doen is inlichtingen nemen bij het belgisch consulaat in Turkije.
Bv. in het consulaat in Izmir . Je kan gerust contact opnemen en mijn naam navragen ,dan zullen ze U wel vertellen wie ik ben .Waarom denkt U dat als er problemen met klanten zijn,die met een andere makelaar kochten ze me persoonlijk van het consulaat in Izmir opbellen.
Die weten wat ik persoonlijk al voor mensen heb gedaan.
Natuurlijk hebben we ook uit ons fouten moeten leren .
En de wetten veranderen tegenwoordig regelmatig. Zoals op heden is de kostprijs voor een tapu overdracht nu 1,5 procent op de aangegeven waarde in plaats van 3 procent.
Dus mensen die nu nog hun tapu niet hebben bekomen zullen minder betalen dan vorig jaar.
Consulaat Izmir . Sükran GÜnar 0090 232 463 63 73 - 0090 232 463 47 69
gsm: 0090 5332710087 ze spreekt helaas alleen frans , en turks geen nederlands .
Ze kennen me daar wel onder mijn echte naam Françoise Vanhaesebrouck uit Kusadasi.
mailadres consulaat: sukrang@ozture.com
Groetjes uit Kusadasi,
Franka
Op een officiële lijst staan of niet… de service die wij van Franka en haar zakenpartner gekregen hebben en nog steeds krijgen is onwaarschijnlijk af. Houden zo!
Groetjes uit Oostende (binnenkort Kusadasi)
Ik verwacht jullie in Kusadasi eind juni. Ik wens jullie een goede reis met de auto naar Kusadasi. We zien elkaar hier heel binnenkort.
Bedankt voor jullie antwoord op het forum.
Groetjes aan jullie beiden vanuit Kusadasi,
Franka
Kleine rechtzetting: het wordt eind mei ipv eind juni. Het kleine ritje :tssk: tussen Oostende en Kusadasi begint op 25/05… (het fleske bubbels ligt al te koelen).
Juist, het is eind mei voor jullie. Het fleske bubbels zal ons smaken op het terras. Het is hier prachtig weer.Maar we houden contact per mail.
Groetjes uit Kusadasi,
Franka
Hey Franka
We zijn heelhuids in Oostende geraakt met de auto, zonder problemen dit keer want we hebben Bulgarije vermeden als de pest 
Dank voor de prachtige service, de warme ontvangst, de hulp bij de aankoop van de meubels, wit- en bruingoed en andere zaken die nodig zijn bij de inrichting van een nieuwe woning. De service van jou en je zakenpartner Ihsan is verbluffend. Het gaat véél verder dan enkel iets verkopen en je geld innen bij jullie, ik kan me niet inbeelden dat een makelaar hier in België zoveel zou doen (ook NA de aankoop).
Een aanrader dus en de mond-aan-mond reclame zal van ons niet ontbreken.
Tot gauw
Roosje en Dirk
Hallo Roosje en Dirk,
Ik ben blij te horen dat je zonder problemen terug in Oostende bent aangekomen.
We blijven aan jullie denken en hopen dat je snel hier kan komen wonen.
Het weer blijft hier prachtig,
Straks ga ik met Mieke en Guido een strandwandeling maken. Ook groetjes van hun beiden.
Tot mails,en tot gauw,
groetjes uit Kusadasi,
Franka