Kosten eten en drinken

Wij willen een rondreis gaan maken in Mexico–> muno maya en ik zou graag willen weten wat de kosten van eten en drinken in Mexico zijn Wat betaal je voor een lunch / avondeten en wat kost drinken ?
Alvast bedankt .

Beste plausibleness,

Eten in Mexico is een feest en als je eenmaal door hebt wat het verschil is tussen een quessadilla, taco een sope, of een hurrache dan kan het feest beginnen.
Als eerste zijn er de straat kraampjes voornamelijk quessedillas, tacos en carnitas meestal tussen de 8 en 12 peso’s per stuk en je eet er tussen de 1 en 5 al naar formaat van de taco en dat van jezelf, refresco (frisdrank) erbij ook tussen de 8 en 12 peso.

Dan heb je ook comida corrida dit is alles in een en het is een klein restaurant met tafeltjes en plastic stoeltjes.
Nu alles in 1, dat is een grote kan met limonade, een bord soep, een bord reist / spaghetti (formaat schotel) een hoofdgerecht naar keuze en een toetje dit kost van 35 tot 50 al naar gelang de kwaliteit en hoe goed de tent loopt.

Als je naar een normaal restaurant gaat betaal je algauw 100 peso pp en een frisdrank 16 peso een biertje 25 peso (deze prijzen zijn vanaf).

En in de supermarkt 1L water 7 peso, blikje tonijn 10 peso, harde bolletjes 1,50 peso, appels 25 peso per kilo, blikje cola 7 peso.

Ik zou zeggen reken 200 pp per dag maar let wel het is niet genoeg als je niet op straat wilt eten ik ga soms uit eten met mijn vriendin en zonder gek te doen mogen we dan 500 peso afrekenen, dus het kan alle kanten op.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt,

Bastiaan Versloot.

1 like

dank je wel voor de informatie , we hebben er zeker iets aan !

Ik heb het bericht even verplaatst naar het reiscafe, waar het beter tot z’n recht komt.

prima strak plan :dag:

Als je op zijn mexicaans eet betaal je nagenoeg niets voor het avond eten. Dit is namelijk in Mexico vaak enkel en alleen koffie met zoet brood en vaak ook cornflakes etc. Dit wordt vaak laat gegeten en na achten is niet gek. Taccos worden wel vaak laat gegeten. Na het uit gaan zijn er altijd wel nog een aantal open en hier in Tlaquepaque hebben we er een aantal die tot 5 uur sochtens open zijn.

Lunch is de belangrijkste maaltijd die vaak tussen 2 pm en 4 pm genuttigd wordt. Dit is eigenlijk ons avond eten en sochtends is het ook wel gebruikelijk om warm te eten. Chilaquiles bijvoorlbeeld.

Voor het eten van de straat is mijn tip om te kijken of er veel mensen staan. Dit is normaal een goed teken.

Bier en andere sterke drank is naar verhouding vrij duur. Zoals al gezegd in een bar of uitgaans gelegenheid betaal je al snel 25 pesos of meer.

Goed kope plekken om te eten zijn vaak op de markt. Hier in Tlaquepaque hebben we bijvoorbeeld een indoor markt waar je de lekkerste dingen kunt krijgen en waar je volledig tussen de mexicanen zit.

Verder zijn de prijzen natuurlijk erg afhankelijk in welk gebied je zit. In touristische gebieden betaal je al snel een aardig restaurant 200 pesos voor hoofd gerecht en drank.

Wouter

1 like

Het eten in mexico is heerlijk. Maar helaas gaat het bij veel mensen gepaard met ziek zijn. Pas op met eten van kraampjes. Alhoewel dit vaak wel erg lekker is. De ene persoon kan er beter tegen dan de ander. Prijs ligt een beetje aan het gebied waar je naartoe gaat. Niet toeristisch gebied: 50 pesos voor hoofdgerecht en drinken erbij. Yucatan stuk duurder. Als je in Oaxaca komt ga dan naar Bar Nude. Ze hebben daar alle soorten cocktails. 1 liter cocktail voor 50 pesos :cheer: