Je kunt je eten op verschillende manieren kopen. Je kunt naar de supermarkt of in een restaurant of van een kraampje. Er zullen ook mensen zijn die in manden hun eten verkopen? Koop jij daarom wel eens eten van deze mensen op straat?
Breng je stem uit en geef eventueel hieronder een reacti
Tuurlijk. Enige regel die altijd een beetje aan hou is dat als er niemand staat beter een ander standje op zoeken waar het vol is. Lekker tacos, gorditas etc eten. Smullen.
Play safe, koop niks van de kraampjes tenzij het eten gekookt of gefrituurd werd, heel vers is of dergelijke… Je kan er anders flink ziek van worden. Door het warme weer buiten kan eten snel slecht worden.
Over ziek worden maak ik me eigenlijk niet zo druk, maar vind het wel relaxed als je ergens kunt zitten om te eten.
Alles wat gretig aftrek vindt bij de locals zou ik erop vertrouwen, maar het kan altijd gebeuren dat je wat buikpijn krijgt. Dat komt meestal niet omdat het eten bedorven is, maar omdat het in andere olie en vetten bereid is dan je uit nederland gewend bent. Uiteraard is er altijd common sense, maar het kan evengoed gebeuren dat je ziek wordt van eten uit een restaurant waar an sich helemaal niets mis mee is. De combinatie van jetlag, andere ingredienten en op rare tijden eten wil nog wel eens zn effect hebben… dat geldt niet specifiek voor mexico maar voor de meeste verre bestemmingen.
Dat is inderdaad goed te doen, al zijn het meestal gebakken dingen die ze in bussen verkopen waarvan ik sowieso wel vertrouw dat ze dusdanig doorgegaard zijn dat er weinig bacterien meer aan zullen zitten