Ik vroeg me af of iemand weet of Koninginnedag ergens wordt gevierd in Mexico City.
Toen ik in NY was tijdens Koninginnedag werd het gevierd met een receptie op de ambassade, met bitterballen en lekkere kaas en daarna een ‘Hollands’ getint feest in een club, met veel Nederlandse muziek. Het was echt superleuk, dus als het hier ook wordt gevierd, zou ik er graag bij willen zijn!
Dit wordt inderdaad gevierd met een Koninginnedag Galain Club de Periodistas, Centro Historico op zaterdag 1 mei om 18:00 uur. Meer informatie via de website van de Nederlandse Vereniging Mexico
Gaan alle Mexicanen in oranje kleren op straat zitten met oude spulletjes op een deken. Kinderen gaan koekhappen en zaklopen, en 's middags is er zeskamp… cheer
HAha! nee, geintje, maar wel leuk dat dit op de Ambassade wordt gevierd zeg! wist ik niet, is dit iets wat op veel NL Ambassades gebeurd?
nou ja dat weet ik niet, ik heb enkel koninginnedag meegemaakt in Ned en NYC…maar ik vond het supergaaf, allemaal ‘hollanders’ bij elkaar, toch een soort van saamhorigheid, allemaal lekker in het oranje…kom maar op met het feestje in Mexico hoor! Hoop dat er kaas is!
en als jij op een kleedje gaat zitten kom ik ook met mijn ouwe zooi!