Re-book options
If you travel to, from or via Amsterdam Airport Schiphol, between 14 April and 20 April 2010, we offer the following options:
Change of travel dates
You may change flight dates for travel to, from or via Amsterdam Airport Schiphol. Outbound travel should occur no later than 31 May 2010. The original required duration of your stay may be unchanged.
The following conditions apply:
[ul]
[li]You may change one outbound and one inbound flight free of charge.[/li][li]You may only change your flight dates to alternate flight dates, if available in the same travel class.[/li][li]Changing flight dates and re-issuing of tickets must be done by the end of the day on Friday, 30 April 2010.[/li][li]You may change to alternate flights of AIR FRANCE, KLM and/or Delta only.[/li][/ul]
We may have changed your flight dates for you. Log on to Manage my Booking to view your flight details. If your flight dates have not been changed, you can change your flight dates free of cost if you have a fully flexible ticket.
Change of destination
You may use the full value of your existing tickets for the purchase of new tickets at the same or a higher AIR FRANCE, KLM and/or Delta fare.
Re-booking and re-issuing of tickets must be done by the end of the day on Friday, 30 April 2010. To change your destination, please contact us.
This option may also be used by customers who wish to re-book to the same destination but commence travel on/after 1 June 2010.
Refunds
If your flight was cancelled or delayed more than 5 hours, you may request a full refund. You can apply for a refund by contacting us, or your travel agent.
dus dat is nu vanavond. Met KLM maak je nog een ietsepietsie kans-hun kisten staan natuurlijk volop op Schiphol, dus die kunnen na vrijgave dan meteen weg. Hou er rekening mee dat zelfs als het in NL vrij komt-het dan in andere landen op je route nog wel gesloten kan wezen-en te verwachten valt dan dat ze enkel naar landen zullen gaan die op een geheel veilige route liggen.
Als het een andere-vreemde airline is heb je vrijwel geen kans-die gaan pas opstijgen als het vrijgegeven wordt-en dat kan pas na 20.00-op z’n allervroegst en allerbeste (duimen maar…). Bvb. met een Turkse airline.
RYAN heeft-met de blik die zij erop hebben-al tot ma 19/4 13.00 alles stilgelegd.
<table border=“0” cellpadding=“0” cellspacing=“0” width=“98%”><tbody><tr><td style=“font-size: 24px; color: rgb(0, 161, 222); font-family: Verdana,Arial,Helvetica,sans-serif; padding-left: 24px; padding-top: 12px; padding-right: 6px;” valign=“bottom” width=“90%”>Update KLM vliegverkeer zondag 18 april</td> <td rowspan=“2” style=“font-size: 24px; color: rgb(0, 161, 222); font-family: Verdana,Arial,Helvetica,sans-serif; padding-left: 12px; padding-top: 12px; padding-right: 24px;” width=“1%”>
</td> </tr> <tr> <td style=“font-size: 11px; color: rgb(0, 91, 130); font-family: Verdana,Arial,Helvetica,sans-serif; padding: 12px 24px 0px;” align=“right”> </td> </tr> </tbody></table> In vervolg op eerdere berichtgeving die u heeft ontvangen met betrekking tot de huidige vluchtverstoringen, informeren wij u graag over de stand van zaken van dit moment.
Europa vluchten:
De vluchtverkeer situatie is onveranderd. Hierdoor zijn wij genoodzaakt alle Europese vluchten van en naar Schiphol van vandaag (18 april), te annuleren.
Intercontinentale vluchten:
Alle vertrekkende vluchten met een intercontinentale bestemming die vandaag vanaf Schiphol zouden vertrekken, zijn tot 20:00uur vanavond geannuleerd. Alle intercontinentale vluchten met aankomst vandaag (18 april) worden ook geannuleerd.
Wij wachten op openstelling van het luchtruim door de Nederlandse overheid. Daarna zal beperkt vliegverkeer kunnen plaatsvinden. KLM stelt alles in het werk om de reguliere dienstregeling zo snel mogelijk weer op te kunnen starten, zodra de omstandigheden dat toelaten.
Wat betekent dat voor u?
Omdat het tijdstip van openstelling van het luchtruim nog niet bekend is, kunnen wij geen duidelijkheid verstrekken over wanneer u kunt vliegen. We streven ernaar u zo spoedig mogelijk informatie te verstrekken over het omboeken van uw vlucht.
Wat kunt u doen?
Indien uw vlucht reeds geannuleerd is kunt u restitutie aanvragen. Voor de procedure verwijzen wij u graag naar [klm.nl](http://klm-email.com/a/hBLyu21AQfA3tB8HIGMAXHjLAUZ/update) of, als u via een reisagent geboekt heeft, naar uw reisagent. Deze aanvraag kunt u tot een jaar na datum van ticketuitgifte indienen. Gezien de huidige drukte verzoeken wij u vriendelijk de restitutie aanvraag enige tijd uit te stellen.
Voor de meest recente informatie verwijzen wij u naar [klm.nl](http://klm-email.com/a/hBLyu21AQfA3tB8HIGMAXHjLAUZ/update).
KLM schrijft op hun eigen website dat ze weer gaan beginnen!
De eerste intercontinentale vluchten zullen vanaf 08:00 lokale tijd aankomen op Schiphol. Vanaf dat tijdstip zullen ze ook gefaseerd beginnen met vluchten laten vertrekken.
echt onbegrijpelijk - als je klm-medewerkers vraagt of je recht hebt op iets van een compensatie lachen ze je nog net niet uit, maar ik heb via de website eea gevonden
2 I have made various expenses while I was stranded. How can I get a refund?
We recommend that you make a scan of the receipts and e-mail these to us along with your e-ticket. Please use the web form available for this purpose on KLM.com under Customer Support.
Restitutie van extra gemaakte kosten
Klik hier voor het formulier om een verzoek tot teruggave in te dienen van extra gemaakte kosten (zoals hotelkosten) tijdens de vluchtverstoringen wegens de aswolk.