Kinderen mee naar Italië?

Hallo,

Mijn man en ik zijn van plan om over een jaar of twee naar Toscane, Italie te vertrekken om daar een B&B / Apprtementen te beginnen.
Nu kan ik best veel vinden op internet, maar niet hoe het zit met schooltijden en soorten scholen voor onze 2 kinderen. Ze zijn nu 7 en 9 jaar… wie kan mij op weg helpen???

Alvast dank! Sandra

Hai Sandra,

Ik zit pas sinds kort op deze site…heb je al meer info kunnen vinden? Anders kan ik je wel wat info over de (soorten) scholen geven.

Wij wonen nu nog in Nederland, maar het plan is om over 1 jaar ook naar Italië te gaan. Mijn man is Italiaans.

Over het algemeen zal het erg wennen worden voor de kids (wij hebben er 3) omdat het schoolsysteem toch behoorlijk anders is als het Hollandse onderwijs. Wij zijn wel van plan om de gok te wagen, maar voor de kids zal het toch zwaar worden. Onze oudste kinderen zijn dan ook wel wat ouder dan jouw kids en hoe jonger met emigreren hoe beter…maar het blijft altijd lastig als je kinderen hebt!

Groetjes

Hallo,

Bdankt voor je reactie, ik heb verder nog weinig info gehad. Wel ben ik op internet het e.e.a. tegengekomen.
Wat spannend dat jullie ook vertrekken! Waar gaan jullie naartoe?
Wij gaan over 3 weken die kant op, in de hoop voor onszelf meer duidelijkheid te krijgen over de exacte locatie. En dan volgt de zoektocht naar een geschikt huis.
Spreken jouw kinderen wel al italiaans?
En kun je me iets vertellen over de kwaliteit van het onderwijs want ik twijfel nog wel over een lokale school (beter voor de integratie) of een internationale (die overigens wel erg duur is).

groetjes, Sandra