Ik ben wel benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben met de houseboatcruises in Kerala en reizen aldaar. Wij gaan daar naar ook nog naar Thekaddy (Periyar park) en moeten voor vervoer nog wat regelen. Is het verstandig om een chauffeur alvast vanuit Nederland te regelen?
Iemand een tip voor een Hotel in Bangalore?? Het zou onze uitsmijter moeten worden…
Hallo, Ik ben in februari nog in Kerala geweest in Kovalam, heb geen ervaring met houseboats sorry, kwam vanuit Mahablipuram met de auto met vrienden vandaar en zo naar het zuiden gereden, is prachtig.In India kan je alles regelen hoor, als je maar genoeg tijd hebt. Ik ben vorig jaar ook in Bangalore geweest en heb bij aankomst op de airport een hotel geregeld, je kan zelf aan geven in welke prijs catagorie je wilt en een taxi brengt je dan daar.Heel veel plezier, het is een fijn land. Groetjes Anja
Bedankt, klein vraagje wat ‘moeten’ we gezien hebben in Mahalibupuram?? Wij gaan nl naar Kerala met de nachttrein vanuit Chennai…
En dat is juist ook de reden waarom we in Kerala met de auto zouden willen reizen anders missen we het gevoel van het land gewoon.
Voor de rest maar gewoon laten gebeuren en genieten begrijp ik…
Wat leuk je reaktie. Mahablipuram is 55 km van Chennai, moet je wel een taxi nemen er naar toe, indien je wilt hoor kost 850 rupees. Het ligt aan zee en is een heel leuk dorpje, er komen toeristen en iedereen vind het er gezellig, soms komen ze er niet meer weg, blijven ze hangen, vanwege de gezelligheid. Het is beroemd om de sculptures die er zijn, van de Palavi strijders 850 jaar geleden, is erg mooi. Veel Indiers gaan er ook kijken.Ze maken prachtige beelden daar. Je moet zelf maar zien of je het de moeite waard vind om het te bezoeken. Onderdak heb je er makkelijk en beslist niet duur. Hoor wel van je.
Ik moet toegeven dat een collega van me ondrdak in Chennai regeld enwe bezoeke waarschijnlijk zijn familie ook nog… Inside connections dus. Hij had het erover dat er een toeristenbus van Chennai naar Mahalibupuram gaat… Kost waarschijnlijk heel weinig… Ik ben nog aan het vissen voor een taxi voor een dag met een chauffeur die wat engels kan. Zou voor ons een meerwaarde moeten opleveren.
Ik moet teogeven hoe meer ik lees hoe meer ik zin heb om op vakantie te gaan.
Wij hebben tijdens onze reis in India in oktober vorig jaar wel een tocht met een houseboat gemaakt. Was heel rustig en relaxed. Even weg uit het drukke India was echt zalig. Wij hebben er allesinds van genoten!
Kijk eerst wel goed uit voor je zo’n houseboat vastlegt. Je hebt ze in alle maten… wat ook wil zeggen alle prijzen. Onderhandelen is de boodschap!
Ik zelf heb 5 mnd in chennai gewoond en ben daarna gaan rondreizen door zuid india. Aanrader is om gewoon de LP adressen te mailen of te bellen. Zijn vaker ook de betere plekjes binnen de plaatsen.
Voor een house baot. Ga naar de stad en trek 2 dagen uit 1 dag om de boot te regelen en 1 dag om de boot daadwerkelijk te huren.
Taxi’s kijk naar de taxi’s om je heen, en kijk of je een naam ergens vind. Probeer deze te bellen. Anders vraag de eigenaar van je hotel, deze helpen je graag. Vanuit de centrale stations gaan veel taxi’s en tuk tuk’s. Indieers vinden je interessant en proberen je of te helpen of een poot uit te draaien. Blijf onderhandelen!
Wil je een chauffeur voor meerdere dagen regel dit dan aan het begin van je reis. Deze chauffeur slaapt in zijn eigen auto en reist dagen met je mee.